آخرین اخبار از مسمومیت غذایی دانشجویان خوابگاهی؛

درخواست بركناری پیمانكار سلف دانشگاه، هفت ماه مدیر امور دانشجویان نداشتیم

درخواست بركناری پیمانكار سلف دانشگاه، هفت ماه مدیر امور دانشجویان نداشتیم

به گزارش راستابلاگ نایب دبیر شوای صنفی دانشگاه علم و صنعت با بیان برخی جزئیات درباره ماجرای مسمومیت غذایی برخی از دانشجویان این دانشگاه، از مسؤلان دانشگاه خواست تا روز دوشنبه درباره مطالبات دانشجویان و برخی ابهامات موجود در این ماجرا، تصمیم بگیرند و توضیح دهند.


حامد كلانتری در گفتگو با ایسنا، درباره ماجرای مسمومیت تعدادی از دانشجویان این دانشگاه‌ ه هفته گذشته بر اثر مصرف غذای سلف دانشگاه رخ داده بود، اظهار داشت: تا كنون قدم واضحی از جانب مسؤلان برداشته نشده است.
وی با اشاره به اینكه فرآیند «عزل پیمانكار» بعنوان «مطالبه اصلی دانشجویان» زمان بر است، تاكید كرد: دانشجویان نیازمند این هستند كه تصمیم مسؤلان را در این رابطه بدانند و در این خصوص برای پاسخگویی مسؤلان دانشگاه مدت زمانی را در نظر گرفته و اینگونه اعلام نموده اند كه در صورت عدم دریافت پاسخی از جانب مسؤلان دانشگاه در روز سه شنبه 30 مهر دست به تحصن خواهند زد.
نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینكه در شب مسمومیت دانشجویان، بعضی از حراست خوابگاه دختران مانع از خروج آنها از خوابگاه برای درمان شده اند، اظهار داشت: بابت این مورد هم دانشجویان خواستار بركناری "سرپرست خوابگاه" یا مسئولی هستند كه احیانا این دستور را صادر كرده است.
نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت همینطور به سابقه مسمومیت غذایی دانشجویان در سه ماه گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: در همان زمان هم مطالبه دانشجویان عوض شدن پیمانكار بود و با وجود اذعان برخی مسؤلان دانشگاه و«نامناسب دانستن پیمانكار» این اتفاق نیفتاد؛ ازاین رو مطالبه دیگر دانشجویان شفاف شدن قرارداد سلف دانشگاه است.
وی با اشاره به اینكه پس از عزل پیمانكار كنونی مناقصه سلف دانشگاه باید به صورت شفاف برگزار شود، با اشاره به اینكه « از حدود هفت ماه گذشته كه دكتر قائمی، بعنوان معاون دانشجویی دانشگاه روی كار آمد، تا روز چهارشنبه مدیر امور دانشجویان نداشته ایم » اضافه كرد: ازاین رو كسی كه باید مسئول خرید مواد اولیه سلف دانشگاه از قبیل گوشت و مرغ و... باشد، وجود نداشته است.
نایب رییس شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت همینطور از وجود برخی ابهامات در اعلام زمان انتصاب مدیر امور دانشجویان سخن گفت و خواهان رسیدگی به این مورد شد.
كلانتری با تاكید بر آنكه در چنین اوضاعی معلوم نیست مسئول اتفاقات پیش آمده چه كسی است؟ مدعی شد: پیمانكار سلف هم با وجود آنكه پنج سال است سر كار آمده، قرارداد رسمی نداشته و به صورت آزمایشی فعالیت می كند و طی سال های گذشته، هر سال (یا هر دو سال یك بار) برنده مناقصه بوده است.
او در آخر اظهار داشت: « با عنایت به مسائلی كه از آنها آگاه شده ایم و اظهارات ضد و نقیض مسؤلان دانشگاه كه نوعی توهین به دانشجویان تلقی می شود، خواهان تعیین نتیجه نهایی قضایا تا ضرب الاجل روز دوشنبه و عذرخواهی مسؤلان هستیم.»



1398/07/26
18:15:15
5.0 / 5
4734
تگهای خبر: دانشگاه‌ , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱