پهپادها، مسافران گمشده را پیدا می كنند

پهپادها، مسافران گمشده را پیدا می كنند

راستابلاگ: پژوهشگران دانشگاه ˮام.آی.تیˮ، نوعی سیستم رباتیك برای پهپادها عرضه داده اند كه می تواند به آنها در جستجوی مسافران گمشده در جنگل كمك نماید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ام.آی.تی نیوز، پیدا كردن مسافران گمشده در جنگل ها، فرایندی دشوار و طولانی است چونكه بالگردها نمی توانند محدوده مورد نظر را از میان درختان انبوه بررسی كنند.
پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی" (MIT) قصد دارند نوعی پهپاد خودران بسازند كه می تواند از میان درختان عبور كند و به جستجو بپردازد اما شاید سیگنال های GPS مورد استفاده برای هدایت پهپاد، قابل اطمینان نباشند.
طرح پیشنهادی آنها، نوعی سیستم خودران برای پهپاد است كه توانایی عبور از میان درختان انبوه را برای آن فراهم می آورد. در این سیستم، فقط از محاسبات آنبرد و ارتباط بی سیم استفاده می گردد و نیازی به GPS ندارد.
در این طرح، هر پهپاد باید برای بررسی موقعیت، مكان یابی و مسیریابی، به ردیاب های لیزری مجهز باشد. هنگامی كه پهپاد پرواز می كند، یك نقشه سه بعدی از محدوده مورد بررسی عرضه می دهد. الگوریتم های به كار رفته در این سیستم، به پهپاد در تشخیص نقاط كشف نشده كمك می كنند؛ در نتیجه پهپاد می تواند زمان عرضه نقشه كامل را تشخیص دهد. با استفاده از این نقشه، یافتن افراد گمشده بسیار ساده تر خواهد بود.


مقرر است این پهپادها برخلاف پهپادهای كنونی، به سیستم تشخیص اشیا مجهز باشند تا افراد گمشده را شناسایی كنند. پهپاد بعد از مشاهده فرد گمشده، موقعیت او را روی نقشه مشخص می كند. از اطلاعات پهپادها می توان برای برنامه ریزی عملیات امداد و نجات بهره برد.
"یولون تیان" (Yulun Tian)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: ما با این طرح می خواهیم پهپادها را جایگزین انسان نماییم تا بخش جستجو در عملیات جستجو و نجات، كارآمدتر باشد.
پژوهشكران، پهپادهای بسیاری را در جنگل هایی كه به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، آزمایش كردند و دو پهپاد را هم در جنگلی نزدیك به "مركز پژوهشی لانگلی ناسا" (LaRC) مورد بررسی قرار دادند. در هر دو آزمایش، پهپادها موفق شدند بین دو تا پنج دقیقه، از ناحیه ای به وسعت حدودا 20 متر مربع نقشه برداری و سپس نقشه ها را با هم تركیب كنند.
این پژوهش، هفته آینده در "نشست بین المللی در مورد ربات های آزمایشی" (ISER) عرضه خواهد شد.



1397/08/11
23:53:39
5.0 / 5
4610
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳