پژمانفر: شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوادث دانشگاه تهران رسیدگی كند

پژمانفر: شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوادث دانشگاه تهران رسیدگی كند

راستابلاگ: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه تهران اظهار داشت: به ارزش های اسلامی بی حرمتی شده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این مساله رسیدگی كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذكر شفاهی جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس با اشاره به روز بزرگداشت مقام فردوسی اظهار داشت: تیر ماه سال ۷۵ مقام معظم رهبری از آرامگاه فردوسی بازدیدی به عمل آوردند. ایشان دستوراتی را درباب احیای این منطقه بیان داشتند؛ متأسفانه بعد دو سال بعد یعنی در سال ۷۷ سپس تشكیل شورای عالی احیای توس تابحال هیچ گونه تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. در این باره با وزیر ارشاد مكاتبه داشتیم كه ایشان معاونتی را تحت عنوان شعر و ادب فارسی ایجاد كند؛ در این خصوص مساعدت داشتند و امیدوارم این روزها خبر خوب ایجاد این معاونت منتشر شود.
وی با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌ هران اظهار داشت: به ارزش های اسلامی بی حرمتی شده است. این مساله با بی توجهی معاونت فرهنگی دانشگاه صورت گرفته است. باید با افرادی كه این بی حرمتی را انجام داندند برخورد شود. در این خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی كه مدتها است تعطیل می باشد باید تشكیل جلسه می داد و در این خصوص به سوژه رسیدگی می كرد. یكی از مهمترین مسائل ما این گونه مسائل دینی است كه به آن هتك حرمت می شود. درست است كه مسئله اصلی امروز مسائل اقتصادی ومعیشتی است ولی مسائل دینی باز مهم می باشد. عده ای می خواهند ذهن مردم را دوقطبی كنند.
علی مطهری، رئیس وقت جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس خطاب به پژمانفر اظهار داشت: بله نباید به بهانه مسائل معیشتی مسائل فرهنگی و تربیتی را تعطیل نماییم. كمیسیون آموزش در این خصوص ورود خواهدنمود. در این باره كوتاهی شده است هر دانشگاهی برای نوع پوشش می تواند بخشنامه ای داشته باشد. اگر كسی زیر بار این مساله نرود باید با او برخورد شود.




منبع:

1398/02/24
23:08:03
5.0 / 5
4959
تگهای خبر: دانشگاه‌ , فرهنگ , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳