فراخوان برنامه پشتیبانی از حرکت در مرز دانش ریاضی

فراخوان برنامه پشتیبانی از حرکت در مرز دانش ریاضی

به گزارش راستابلاگ، بنیاد ملی علم ایران از دانشمندان و محققان برجسته علمی کشور در حوزه ریاضی در جهت حرکت در مرزهای دانش جهانی ریاضی حمایت می کند؛ این حمایت، بن پایه توسعه علمی در حوزه ریاضی را برای کشور فراهم خواهد نمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، با توجه به حیطه وظایف بنیاد ملی علم ایران، بدیهی است در این برنامه حمایت ها تا پذیرش نظریه علمی و انتشار در مجلات برجسته جهانی صورت خواهد گرفت. در این خصوص همکاری هدفمند، مؤثر و تثبیت شده دانشمند ایرانی با دانشمندان برجسته بین المللی مورد تاکید و حمایت ویژه قرار خواهد داشت.
حوزه های اولویت دار
عرضه نظریه یا بنیان علمی بسیار بدیع و نوظهور و در مرز دانش جهانی حوزه ریاضی که برای اثبات آن، رفتن به نشریات بسیار معتبر جهانی ملاک اولیه مناسبی است.
واجدین شرایط
فرد متقاضی عضو هیئت علمی یک مؤسسه علمی/ پژوهشی کشور باشد. سایر افراد مانند اعضای هیئت علمی بازنشسته و یا دانشجویان دکتری یا محققان پسادکتری بعنوان مجری اصلی و طرف قرارداد شامل این برنامه نمی شوند.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مجری اصلی کمینه یک مقاله انتشار یافته در نشریات برتر جدول ۲ یا ۳ (مندرج در شیوه نامه)، توسط متقاضی، بعنوان نویسنده مسئول یا یکی از نویسندگان اصلی، در بازه زمانی ۲۰۱۹ الی ۲۰۲۴ به چاپ رسانده باشد. (به عنوان مثال؛ اگر نام دانشجو یا محقق پسادکتری بعنوان نویسنده مسئول است، نام شخص متقاضی، در نقش استاد راهنما و بعنوان نویسنده اصلی درج شده باشد.)
تبصره ۱: اگر مجری، مقاله تعهد داده شده را پیش از زمان پیشبینی شده تحویل دهد، باقی مانده اعتبار بعنوان گرنت برای فعالیتهای تحقیقاتی و علمی استاد در جهت برنامه حرکت در مرز دانش جهانی ریاضی در بازه زمانی مصوب باقی خواهد ماند. اگر محقق در بازه زمانی مشخص شده تعداد مقالات بیشتری به چاپ برساند، به ازای هر مقاله در گروه الف مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و به ازای هر مقاله در گروه ب، پنجاه میلیون تومان پاداش مازاد بر مبلغ مصوب دریافت خواهد نمود.
تبصره ۲: مقالات مروری (Review)، گزارش ها یا نامه (Letters or Reports) و مطالعات عام با نویسندگان بی شمار بعد از بررسی توسط کارگروه داوری قابل پذیرش خواهد بود.
فایل های پیوست
* فایل pdf شیوه نامه مرز دانش ریاضی
* فایل ورد تقاضانامه مرز دانش ریاضی
تاریخ فراخوان
مهلت ثبت درخواست تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ است.
مبلغ حمایت
برای سه سال و به ازای هر طرح مصوب:
در گروه مجله الف، دو میلیارد تومان (بیشینه سه طرح در این گروه مورد حمایت قرار می گیرند.)
در گروه مجله ب، ۱.۵ میلیارد تومان (بیشینه ۱۵ طرح در این گروه مورد حمایت قرار می گیرند.)




منبع:

1402/12/26
12:57:43
5.0 / 5
184
تگهای خبر: بین المللی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳