شیوه نامه گردشگری عشایر تدوین می شود

شیوه نامه گردشگری عشایر تدوین می شود

به گزارش راستابلاگ مدیر كل دفتر همكاری و توافق های ملی گردشگری از آماده سازی و تدوین شیوه نامه گردشگری عشایر در نیمه نخست امسال اطلاع داد.


لیلا اژدری به ایسنا اظهار داشت: این شیوه نامه در ذیل كارگروه گردشگری عشایری تدوین خواهد شد. این كارگروه كه اولین جلسه آن روز گذشته برگزار گردید از مصوبات اجرایی شورای عالی عشایر بوده است كه به منظور سیاست گذاری، برنامه‎ریزی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای رسیدگی به وضعیت جامعه عشایر كوچ‏ نشین ایران، بهبود زندگی و احیا فرهنگ و سنت های اسلامی و اصیل عشایری با امشای معاون اول رئیس جمهور تشكیل شده است.
اژدری بعنوان دبیر كارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر خاطرنشان كرد: این كارگروه با عنایت به ظرفیت های بالقوه گردشگری مناطق عشایری استان ها و در عین حال مغفول ماندن و بهره مند نشدن از فرصت های موجود، سبب برنامه ریزی و فعال كردن این بخش در عرصه گردشگری تشكیل شده است و حمایت و توانمندسازی عشایر با گسترش فعالیت های آنها و رونق تولید صنایع دستی بومی، همچون برنامه های مهم پیش رو است.
به گفته او، در این نشست وظایف هر یك از دستگاه های در رابطه با عشایر تعریف و سه كمیته «گردشگری و زیرساخت ها»، «صنایع دستی و سوغات» و «پژوهشی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی» در ذیل آن مشخص شد، همینطور بعد از بررسی مشكلات قرار شد روی تدوین شیوه نامه گردشگری عشایری متمركز شویم تا بعد از تدوین و ابلاغ، نقشه راه هم ترسیم شود.
دبیر كارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر خاطرنشان كرد: توسعه گردشگری در حوزه عشایر با همكاری سازمان امور عشایر ایران محقق خواهد شد و سایر بخش های فرابخشی همچون سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت كشور، بیمه تأمین اجتماعی، بسیج عشایر و … هم در رونق این بخش همكاری خواهند داشت.
مدیر كل دفتر همكاری و توافق های ملی گردشگری با اشاره به اقدام همزمان برای تهیه نقشه راه در زمینه گردشگری دریایی و سلامت، اظهار داشت: وظیفه ما شناسایی گروه های ذی مدخل در این عرصه ها و تشكیل حلقه های ارتباطی و تهیه نقشه راه با كمك سازمان های مرتبط می باشد كه كارهایی شروع شده است.
اژدری برگزاری رویدادهای تخصصی گردشگری عشایر را در معرفی واطلاع رسانی ظرفیت ها و جذابیت های این بخش مؤثر دانست و از برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با همكاری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج، بعد از آخر ماه مبارك رمضان، اطلاع داد.




منبع:

1398/02/10
13:41:56
5.0 / 5
4973
تگهای خبر: جشنواره , زندگی , صنایع , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵