رئیس انجمن علمی مهدویت:

شادی برای اهل بیت(ع) به جامعه امید و حركت می دهد

شادی برای اهل بیت(ع) به جامعه امید و حركت می دهد

به گزارش راستابلاگ رئیس انجمن علمی مهدویت اظهار داشت: اعیاد مذهبی و شادی برای اهل بیت(ع)، به جامعه امید، نشاط و حركت می دهد، از این رو نباید به هر دلیلی این شور و نشاط در جامعه مغفول بماند.


حجت الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با تبریك نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت: متأسفانه گاهی در جامعه گرفتار افراط و تفریط هستیم، در حالیكه باید همان گونه كه در سوگواری خاندان (ع)، غمگین و محزون باشیم، در شادی های آنها هم شادمانی خویش را نشان دهیم.
رئیس انجمن علمی مهدویت اضافه كرد: در روزهای محرم و صفر و یا در برگزاری اعیاد در رابطه با خاندان (ع)، وقتی مشتاقان و ارادتمندان، با نذری دادن، ارادت خویش را نشان می دهند، می بینیم عده ای كمپین راه می اندازند كه باید این پول ها را به گرسنگان بدهید.
وی اظهار نمود: نذری دادن و هزینه كردن برای خاندان (ع) منافاتی با دستگیری از نیازمندان ندارد، اتفاقاً آن هایی كه اهل نذری دادن هستند بیشتر از دیگران در دستگیری از نیازمندان و انجام امور خیر پیش قدم هستند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری بیان كرد: فردی كه برای عزاداری ها و یا شادی های خاندان (ع)، هزینه می كند اساساً در پیروی از ائمه اطهار (ع) كه سفارش های زیادی در دستگیری از نیازمندان داشته اند، كوتاهی نخواهد كرد.
وی عنوان كرد: در جامعه گاهی هزینه هایی صرف سفرهای خارجی و جشن های تجملاتی می شود اما هیچ كس نمی گوید این هزینه ها را برای نیازمندان صرف كنید، اساساً جامعه ای كه می خواهد احیاگر نام و یاد خاندان (ع) باشد، در پشتیبانی از فقراء و نیازمندان پیشگام خواهد بود.
معاون آموزش و پژوهش پژوهشكده مهدویت اظهار داشت: برگزاری اعیاد مذهبی و شادی برای خاندان (ع)، بسیار اثر بخش است و به جامعه امید، نشاط و حركت می دهد، از این رو نباید به هر دلیلی این شور و نشاط در جامعه مغفول بماند.
وی ادامه داد: در مجالس خاندان (ع)، هیچ تفاوتی میان غنی و فقیر وجود ندارد، این مراسم ها دعوتی و برای عده ای افراد خاص نیست و تنها مجلسی است كه همه افراد می توانند در آن شركت نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری عنوان كرد: با عنایت به حوادث اخیر، بعضی از افراد می گویند، امسال در این اعیاد، جشن نمی گیریم و پول را برای سیل زدگان می دهیم، در حالیكه می شود جشنی ساده گرفت و در همان جشن هم برای صدمه دیدگان، كمك هایی را از جانب افراد خیر جمع كرد.
وی بیان كرد: حتی می توان در همان مناطق سیل زده هم جشنی را برای احیای نام خاندان (ع) بخصوص در اعیاد شعبان گرفت تا به آنها امید داد و هم این اعیاد را زنده نگاه داشت.
رئیس انجمن علمی مهدویت اظهار نمود: جشن نیمه شعبان، یكی از اعیاد بسیار مهم در راه زنده نگاه داشتن فرهنگ انتظار است، انتظاری كه به ما حیات می دهد.
وی عنوان كرد: حیات ما تأثیر پذیر از خورشید است، خورشید چه پنهان و چه عیان باشد در حیات خود، از آن بهره می گیریم؛ جایگاه امام هم چنین است.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در مورد دوران غیبت ولی عصر (عج) هم اظهار داشت: غیبت به معنای نبودن امام و رها كردن امت نیست، غیبت به این معناست كه ولی خدا در بین امت هاست، اما ناشناخته و همچون خورشیدی پشت ابر است.
وی ادامه داد: باید در دوران غیبت، با بصیرت و آگاهی زمینه را برای ظهور فراهم نماییم، خاندان (ع) اخطار می دهند، فریب بعضی از افراد در معرفی نشانه های ظهور را نخوریم، هر كس كه قدمی در این راه برمی دارد به معنای پیروی از خاندان (ع) نیست و نباید بازیچه عده ای از افراد سودجو از مهدویت باشیم.
رئیس انجمن علمی مهدویت بیان كرد: ظهور حضرت مهدی (عج) وعده ای الهی است و نباید آنرا در هیچ مقطعی فراموش نماییم.



1398/02/01
16:20:41
5.0 / 5
4532
تگهای خبر: شركت , فرهنگ , گفتگو , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳