اخبار پلیسی شهر؛

از کشف سلاح و مهمات جنگی تا دستگیری اراذل لواسانات

از کشف سلاح و مهمات جنگی تا دستگیری اراذل لواسانات

به گزارش راستابلاگ طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، کلان شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماسهای زیادی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می شود که خیلی از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می شود.
در این بسته خبری به گوشه ای از مأموریت ها، حوادث و جرایم می پردازیم.
دستگیری اراذل و اوباش لواسانات
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۳ اراذل و اوباش که در لواسانات با عربده کشی و تخریب قدرت نمایی کرده بودند، اطلاع داد.
سرهنگ محمد باقر قدم زاده عنوان کرد: روز گذشته در منطقه لواسانات سه نفر جوان ۲۳ تا ۲۷ ساله مبادرت به عربده کشی و تخریب چند خودرو با استفاده از چوب و قمه کرده و سبب ایجاد رعب و وحشت در شهروندان شدند که در همین راستا بلافاصله تیم عملیات کلانتری ۱۶۶ لواسانات با وصول خبر بعد از دقایقی در محل حاضر و نفرات را در صحنه مشاهده نمودند.
وی با اشاره به اینکه متهمان با ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان امنیت عمومی را برهم زدند اضافه کرد: با حضور بموقع پلیس در محل نفرات در صحنه زمین گیر و دستگیر شدند و با وجود مقاومت در مقابل پلیس با درایت مأمورین نفرات تحت الحفظ قرار گرفته و به کلانتری منتقل شدند.
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: متهمین از افراد سابقه دار و دارای سابقه تحمل حبس در زندان در مورد شرارت می باشند که در تحقیقات اولیه به جرم خود معترف شدند.
سرهنگ قدم زاده ضمن اشاره به این که متهمان به علت اختلاف شخصی با یکی از اهالی محل مبادرت به این عمل نمودند در انتها تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نفرات به همراه پرونده به مراجع قضایی عرضه شدند.

کشف ۱۲ میلیاردریال انواع لوازم کمپینگ قاچاق
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳۱ هزار و ۷۰۰ عدد انواع لوازم کمپینگ اطلاع داد و اظهار داشت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیشتر از ۱۲ میلیاردریال برآورد کرده اند.
سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده خیابان شهید رجایی شدند.
وی عنوان داشت: بعد از هماهنگی های قضایی و بازدید از این محل، مشخص شد کالاها با اسناد گمرکی عرضه شده همخوانی نداشته و این اموال در سامانه جامع تجارت ثبت نشده و فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی هستند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اضافه کرد: در این عملیات ۳۱ هزار و ۷۰۰ عدد لوازم کمپینگ از قبیل: قاشق، چنگال، چاقو، بیلچه، ست پیچ گوشتی کشف و پرونده ای در مورد تشکیل شد.
این مقام پلیسی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیشتر از ۱۲ میلیارد اعلام نموده اند، افزود: دراین رابطه مالک انبار دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
موتورسیکلت سرقتی سارقان را در دام انداخت
جانشین پلیس جلوگیری از دستگیری ۲ سارق لوازم خودرو با موتور سیکلت سرقتی اطلاع داد.
سرهنگ محمد قاسم طرحانی اظهار داشت: روز گذشته واحد عملیات کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس درحال گشت زنی بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت پارک کرده مشکوک می شوند و بعد از استعلام شماره پلاک متوجه سرقتی بودن موتور سیکلت فوق می شوند.
وی با اشاره به اینکه مأموران مشکوک به حضور فرد سارق در همان حوالی شدند، اضافه کرد: در بررسی دقیق تر و زیر نظر گرفتن موتور سیکلت به صورت نامحسوس، مشاهده نمودند ۲ مرد جوان قصد سوار شدن به موتورسیکلت را داشتند که بلافاصله توسط مأموران دستگیر می شوند.
این مقام انتظامی افزود: در بازرسی های اولیه همراه متهمان مقداری وسایل سرقتی خودرو کشف شد که لحظاتی قبل در همان محل از خودرو های پارک شده سرقت نموده بودند و با اعتراف متهمان وسایل اموال مسروقه دیگری هم از مخفیگاه آنان کشف گردید که تابحال حدود ۱۰ مال باخته شناسایی شده اند.
جانشین پلیس پیشگیری ضمن اشاره به سوابق مختلف متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی گشتند.
کشف سلاح و مهمات جنگی توسط پلیس تهران
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۳ قبضه سلاح گرم به همراه ۴۰۰ عدد گلوله اطلاع داد.
سرهنگ جلیل موقوفه ای اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۴۷ گلبرگ با اشرافیت و هوشمندی خود آگاه شدند فردی دارای چند سلاح و مقداری مهمات می باشد و قصد فروش سلاح و مهمات را دارد که به علت اهمیت بلافاصله بررسی مبحث در دستور کار تیم عملیاتی قرار گرفت.
وی در ادامه اضافه کرد: مأموران بعد از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضایی فرد مذکور را در محدوده کلانتری گلبرگ شناسایی و در بازرسی به عمل آمده از منزل متهم ۳ قبضه اسلحه شامل کلت کمری و ۲ قبضه اسلحه شکاری با حدود ۴۰۰ فشنگ را کشف و متهم را دستگیر کردند.
سرهنگ موقوفه ای خاطرنشان کرد: این فرد که قصد فروش این سلاح و مهمات را داشت با درایت و هوشمندی مأموران پیش از فروش آنها شناسایی و دستگیر شد و متهم به جرم خود معترف شود.
رئیس پلیس پیشگیری تهران در انتها ضمن اشاره به این که متهم با تشکیل پرونده قضایی به مرجع قضایی تحویل گردید اظهار داشت: امنیت مردم خط قرمز فراجا است و نیروی انتظامی با مخلان امنیت با تمام ظرفیت خود مقابله می کند.


منبع:

1401/04/19
16:40:35
5.0 / 5
612
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲