رصد توانمندی زنان در یك برنامه تلویزیونی

رصد توانمندی زنان در یك برنامه تلویزیونی

به گزارش راستابلاگ مستند «نشان افتخار» با مبحث جایگاه زن ایرانی در پیشرفت انقلاب اسلامی و توانمندی های زنان در حوزه های مختلف از شبكه دو به روی آنتن می رود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از روابط عمومی برنامه، مستند چهار قسمتی «نشان افتخار» به كارگردانی و تهیه كنندگی مجتبی احمدی در گروه اجتماعی و فرهنگی شبكه دو تولید می شود.
احمدی بیان كرد: نمی توان جایگاه زنان را كه امروز دوشادوش مردان در جامعه فعالیت می نمایند، نادیده گرفت و نمی گردد پیشرفت حضور زنان در عرصه های مختلف را در چهل سال اخیر ندید؛ چون كه حضور درخشان زنان در عرصه ورزش، سیاست، علم و حتی اقتصاد با آمار و ارقام مشخص قابل بررسی است.
احمدی اظهار داشت: اساساً نمی توان در یك مجموعه مستند كوتاه به جایگاه زن در چهل سال اخیر تمام و كمال پرداخت اما می شود با نمایشی گزارشی در یك مجموعه مستند چهار قسمتی با عرضه گوشه ای از اقدامات و پیشرفت به این نكته رسید كه در ۴۰ سال اخیر بستری مناسب برای پیشرفت، رشد و شكوفایی خلاقیت و استعداد و توانمندی زن ایرانی در هر گونه ای وجود داشته است.
تهیه كننده مستند «نشان افتخار» اظهار نمود: به حضور سیاسی زنان در رأس كار دقت و زنان هنرمند را در عرصه های مختلف همچون سینما و تئاتر رصد كنید. همینطور میزان كسب مدال در مسابقات مختلف را بررسی و به لحاظ مدارج علمی از ورود به دانشگاه گرفته تا اختراعات و اكتشافات و … را ملاحظه كنید. حتی در حوزه های اقتصادی، پزشكی و… زن ایرانی رابا تمركز دنبال كنید تا متوجه شوید در چهل سال اخیر زنان گاهی از مردان اطراف خود هم پیشی گرفته و بدون كوچك ترین محدودیت برای رسیدن به اهداف شان مسیری پر تلاش را طی كرده اند.
احمدی اعتقاد دارد كه زن ایرانی حتی در جبهه ها و در طول دوران دفاع مقدس هم نقشی تأثیر گذار داشته و در كنار نقش مؤثر و مهم مادری و همسری توانسته است بعنوان یك سرمایه اجتماعی دوشادوش مردان در اعتلای كشور قدم محكم بردارد.
او درباره تیم تولید این مجموعه مستند به یك اتاق فكر پویا اشاره نمود و اظهار داشت: بهزاد عادلی، محمد مبین و یاسر صادقی مشاوران محتوایی این مجموعه مستند هستند. همینطور آزاده مختاری، محمدرضا پشوتن، سمانه مقدم در حوزه های تخصصی اجتماعی، ورزشی و سیاسی در كنار این اثر فعال می باشند. محمد علی راد در شناسایی زنان فعال در استان های مختلف با پروژه همكاری دارند وعلی ناصری و مژگان رسولی از اعضای گروه پژوهش این مستند محسوب می شوند.
میثم سوری مدیریت هنری و تصویری این مستند را برعهده دارد و علی كرمانی هم كار تدوین و صداگذاری این مجموعه فیلم مستند را با گروه خود پیش می برد.
مستند «نشان افتخار» بزودی روی آنتن شبكه دو سیما می رود.





1397/11/07
02:06:44
5.0 / 5
4720
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سینما , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳