در پی نامزدی پرحاشیه فیلم رومن پولانسكی

اعضای هیات نظارت بر آكادمی سزار استعفا می دهند

اعضای هیات نظارت بر آكادمی سزار استعفا می دهند

راستابلاگ: 21 نفر از اعظای هیات نظارت آكادمی « سزار» روز پنجشنبه اعلام نمودند همگی بعد از برگزاری مراسم اهدای جوایز «سزار» پیش رو كه بعنوان جوایز اسكار سینمای فرانسه شناخته می شود، استعفا خواهند داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ورایتی، این بیانیه ی غافلگیركننده در حالی منتشر گردید كه چندی قبل بعد از نامزدی «یك سرباز و یك جاسوس»، ساخته جدید « رومن پولانسكی» در ۱۲ شاخه جوایز «سزار»، انتقادات بسیاری متوجه این آكادمی شد.
رومن پولانسكی كه در لهستان متولد شده است در سال ۱۹۹۷ در ماجرای تجاوز به یك دختر ۱۳ ساله در آمریكا گناهكار شناخته شد، اما قبل از آغاز دوران محكومت به فرانسه گریخت و از آن زمان تا كنون دولت آمریكا در كوشش برای استرداد اوست.
این هیات در اطلاعیه ای دلیل اتخاذ این تصمیم خودرا «اقدامی در احترام به تمام كسانی كه در سال ۲۰۱۹ در شكل گیری سینمای فرانسه نقش داشته اند و همین طور بازگشت آرامش و تاكید بر گرامیداشت سینما» عنوان كرده اند.
در هفته های اخیر، «جوایز سزار» با فشارهای خیلی از سوی صنعت سینمای فرانسه و تهدیدهای بی شماری برای تحریم این مراسم مواجه بوده است.
همین طور روز سه شنبه، دادخواستی نسبت به ایجاد اصلاحات اساسی در «جوایز سراز» كه توسط ۴۰۰ شخصیت سینمایی همچون كارگردانان و بازیگران برجسته سینمای فرانسه امضا شده بود در روزنامه «لوموند» منتشر گردید.
بلافاصله بعد از اعلام نامزدهای این دوره از جوایز سزار و نامزدی فیلم جدید «پولانسكی» در ۱۲ شاخه، كمپین های فمینیستی به دنبال این انتخاب، معتبرترین جایزه سینمای فرانسه را به پشتیبانی از فردی با بهتان های اخلاقی متهم كردند.




منبع:

1398/11/25
14:08:34
5.0 / 5
4228
تگهای خبر: بازیگران , روزنامه , سینما , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳