گرامیداشت روز جهانی زنان و دختران در علم در مراكز علمی

گرامیداشت روز جهانی زنان و دختران در علم در مراكز علمی

راستابلاگ: همزمان با روز جهانی زنان و دختران در علم، دانشگاه های سراسر دنیا روایاتی از پژوهشگران زن خود نوشتند و مراسمی را برای گرامیداشت این روز برگزار می كنند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سادبری، موسسات علمی و دانشگاه‌ ای مختلفی در سراسر دنیا، روز جهانی "زنان و دختران در علم" را تبریك گفتند و جایگاه مهم زنان در علم را یادآور شدند.
دانشگاه "لورنشن "( Laurentian) كانادا هم به مناسبت این روز و با هدف تشویق زنان، دو مراسم را در این دانشگاه برگزار كرد.
در این سمپوزیوم زنان و دختران فعال در علم گرد هم آمدند تا راجع به حضور زنان و دختران در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی صحبت هایی مطرح شود.
در بخش دیگری از مراسم رویدادی به نام "قدرت زنان در علم" برگزار می گردد كه با حضور زنانی خواهد بود كه مشاغل موفقی در زمینه های علمی به وجود آورده اند.
اطلاعات انتشار یافته از سازمان ملل متحد نشان میدهد كه با وجود كوشش های ۱۵ ساله برای الهام بخشیدن به زنان و دختران برای ورود به دنیای علم، همچنان زنان و دختران بطور كامل در این صنعت حضور ندارند.
آمارهای به دست آمده در یك مطالعه كه به بررسی ۱۴ كشور جهان پرداخته، نشان می هد كه احتمال حضور یك دانشجوی زن در مقطع كارشناسی در یك كشور ۱۸ درصد، دوره كارشناسی ارشد ۸ درصد و مقطع دكتری تنها ۲ درصد است.
این درحالی است كه این میزان در مردان برای مقطع كارشناسی ۳۷ درصد و كارشناسی ارشد ۱۸ درصد است كه برای مقطع دكتری به ۶ درصد می رسد.




منبع:

1398/11/22
15:32:40
5.0 / 5
4053
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سازمان , فناوری , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵