رییس دانشگاه علوم پزشكی ایران خبر داد

استفاده از نرم افزارهای بومی برای تداوم آموزش های مجازی دانشجویان

استفاده از نرم افزارهای بومی برای تداوم آموزش های مجازی دانشجویان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از برنامه این دانشگاه برای ساخت نرم افزارهای بومی بمنظور تداوم آموزش مجازی آگاهی داد و اظهار داشت: باید در پذیرش دانشجو و آموزش های مجازی حتی از دانشگاه های بین المللی و داخلی در راه رسیدن به اهداف آموزشی خود بهره ببریم.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر جلیل کوهپایه زاده در نشست وبیناری مدیران گروه های آموزشی دانشگاه‌ لوم پزشکی ایران اظهار داشت: با شروع پاندمی کووید ۱۹ در دنیا و همین طور کشور ما، تغییر و دگرگونی ویژه ای در راه آموزش دانشگاه ها در تمامی مقاطع تحصیلی به وجود آمده است.
وی ادامه داد: باتوجه به شرایط موجود، سوالات مختلفی در زمینه مدت زمان پاندمی کرونا و مهم تر از همه وضعیت پس از آن و آیا به همان روال سابق و سنتی آموزش بر خواهیم گشت یا خیر وجود دارد و برای پاسخ به این پرسش باید به تجربیات اساتید در همه بخش های آموزشی از نظریه گرفته تا بالینی مراجعه نماییم.
دکتر کوهپایه زاده افزود: مدیران گروه های آموزشی با وجود خیلی از مشکلات و محدودیت در زیرساخت های آموزش های مجازی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی به ما کمک کنند تا به یک هدف و نتیجه خوب برسیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار نمود: معاونت آموزشی دانشگاه با اطلاع از همه مسائل موجود در کوشش برای فراهم کردن نرم افزار های بومی یا بومی سازی شده است تا بتوانیم بیشترین استفاده را در راه آموزش مجازی حتی در دوران پس از کرونا داشته باشیم.
وی اظهار داشت: فرصت دیگری که در دوران شیوع کووید نصیب همه ما شده، این است که این پاندمی، دیوارهای دانشگاه ها را هم در سطح ملی و هم بین المللی کمرنگ کرده و فاصله فیزیکی بصورت معنا داری از بین رفته است، بدین سبب باید در پذیرش دانشجو و آموزش های مجازی حتی از دانشگاه های بین المللی و داخلی در راه رسیدن به اهداف آموزشی خود بهره ببریم.
وی همین طور اشاره کرد: علاوه بر این، گروهای آموزشی باتوجه به نیاز های جامعه در بخش های مختلف باید در رابطه با صنعت مشارکت داشته باشند و دراین زمینه که از قابلیت های پاسخگویی اجتماعی است، تلاش کنند و این اقدام بی شک در قالب شعار دانشگاه نسل نو که شعار دانشگاه ما هم محسوب می شود، تعریف شده است.
دکتر کوهپایه زاده در آخر اظهار داشت: ما از همه گروه های آموزشی برای رسیدن به اهداف دانشگاه با تمام توان و قدرت و در تمام سطوح در معاونت ها، شورا، هیئت رییسه و هیئت امنا حمایت می نماییم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ادامه این جلسه دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: قرن اخیر به قرن تحول در آموزش شهرت دارد خصوصا در زمینه آموزش پزشکی که علت های مختلفی دارد و با اهمیت ترین آن تغییر و تحولات در فن آوری، در نوع طبابت، در نوع نگرش جامعه به آموزش پزشکی است.
وی ادامه داد: همه این اتفاقات روند آموزش را تسریع کرده و در همه زمینه ها آموزش را متحول و تغییر داده؛ حتی زمان آموزش را در خیلی از مواقع کوتاه کرده است.
دکتر باقری فرد اظهار داشت: اهمیت آموزش مجازی نه برای دانشگاه بلکه برای کل کشور بر کسی پوشیده نیست و فرصتی که الان ما در اختیار داریم، بسیار مغتنم است و برنامه ریزی ما با داشتن امکانات خوب و مناسبی که در اختیار داریم، به شکلی است که روشی را در دانشگاه انتخاب نماییم که حتی برای پس از دوران کرونا هم استمرار پیدا کند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: جهت استفاده از بارش افکار و خط مشی مدیران گروهای آموزشی می توانیم پارادیم های آموزش مجازی را تکمیل و اجرائی کرده و تهدیدات احتمالی برای آموزش و آزمونهای مجازی را با تبادل آراء به فرصت های سازنده تبدیل نماییم.



1400/02/29
12:43:03
5.0 / 5
1207
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌ , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴