ارزیابی كسب وكارهای نانویی نوپا در دوره اعتبارسنجی ستاد نانو

ارزیابی كسب وكارهای نانویی نوپا در دوره اعتبارسنجی ستاد نانو

راستابلاگ: دوره اعتبارسنجی كسب وكارهای نوپا بمنظور توسعه كسب وكارهای نوپا از طرف ستاد توسعه فناوری نانو انجام می شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، گروه نوآوری و توسعه فناوری ستاد نانو در امتداد توسعه كسب وكارهای نوپا نسبت به برگزاری دوره اعتبارسنجی كسب وكارهای نوپا كه محصولی با تائیدیه نانومقیاس آزمایشی دارند، اقدام نموده است.
تیم ها و شركت هایی كه با تولید نمونه اولیه فناورانه، موفق به دریافت تاییدیه نانومقیاس آزمایشی شده اند و انگیزه و تمركز كافی برای توسعه كسب وكار مبتنی بر آن فناوری را دارند، با كمك این برنامه می توانند مسیر آینده كسب وكار خودرا شفاف كنند. در این برنامه كه با پشتیبانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف تسریع رشد كسب وكارهای نوپای نانویی در مراحل ابتدایی تشكیل آنها برگزار می شود، افراد و شركت های فناور توسط مربیان و مشاوران مجرب در زیست بوم نوآوری نانو به صورت ساختارمند پشتیبانی می شوند.
مهمترین هدف از برگزاری دوره اعتبارسنجی كمك كردن به شركت كنندگان جهت بررسی قابلیت تبدیل كردن فناوری خود به یك كسب وكار تكرارپذیر و مقیاس پذیر است. این دوره در مدت ۳ ماه (۱۲ هفته) به شركت كنندگان كمك می نماید به یك تصویر روشن از ظرفیت های فناوری و بازار خود برسند تا یك تصمیم كلیدی برای ادامه كار و یا كنار گذاشتن آن بگیرند. در هر هفته، یك روز كامل به بازخورد و بحث به صورت حضوری و آموزش اختصاص دارد و در دیگر روزها، گروه های كارآفرین باید با ارتباط با مشتری و یادگیری از آنها، مدل كسب وكار خودرا طراحی و تكمیل و اعتبارسنجی كنند.
در این مدت، كارآفرینان باید با استفاده از روش های آموزش داده شده، مشتریان خودرا شناسایی كنند و در یك پروسه ساختارمند، كارهای اصلی، مشكلات، و منافع مشتریان را استخراج و تحلیل كنند و علاوه بر آن، قابلیت ارائه یك ارزش قابل توجه به مشتریان را بررسی نمایند. این پروسه خاصیت های فناوری های سطح بالا را درنظر می گیرد و با بهره گیری از مربیان متخصص بر روی ارائه راهكارهای نوآورانه برای مشكلات واقعی تمركز می كند.
علاوه بر این، در این دوره تیم ها از لحاظ ساختار تیمی توسط مربیان مجرب ارزیابی می شوند و راهكار لازم برای بهبود شرایط تیم به فناوران داده می شود.
چشم انداز این برنامه آن است كه درانتها این دوره تیم ها باتوجه به توانمندی ها و نیازهای كسب وكاری، با شناخت مدل كسب وكار خود قابلیت هایی چون جذب سرمایه، ورود به شتابدهنده ها، خلق جریان درآمدی و یا افزایش حجم فروش فعلی را داشته باشند.
این دوره صرفا یك دوره آموزشی نیست و در آن تیم ها به صورت فعال و مشاركتی مطالبی را فراگرفته و اجرا می كنند. در طول این برنامه منتورها كنار تیم های شركت كننده قرار دارند و شركت كنندگان را در امتداد دستیابی به اهداف خود راهنمایی و همراهی می كنند.




منبع:

1398/11/16
13:28:02
5.0 / 5
4683
تگهای خبر: شركت , فناوری , محصول , نانو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱