در بررسی پژوهشگران آمریكایی

قهوه التهاب را در سلول های موش ها متوقف كرد!

قهوه التهاب را در سلول های موش ها متوقف كرد!

راستابلاگ: پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدید خود دریافتند كه تركیبات موجود در پوسته دانه قهوه می تواند التهاب را در سلول های موش ها مهار كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، بعد از پردازش دانه های قهوه، پوسته آنها برداشته می شود و بدون استفاده در مزارع باقی می ماند.
پژوهشگران "دانشگاه ایلینوی"(U of I)، تركیبات ضد التهابی موجود در پوسته دانه های قهوه را مورد بررسی قرار دادند تا علاوه بر به كار بردن آنها در مقابله با بیماری های مزمن، از تبدیل آنها به زباله پیشگیری كنند.
این پژوهش نشان داده است هنگامی كه سلول های چربی موش ها در معرض تركیبات استخراج شده از پوسته دانه قهوه موسوم به "پروتوكاتكویك اسید"(PCA) و "گالیك اسید"(Gallic acid) قرار می گیرند، التهاب ناشی از چربی آنها كاسته می شود و جذب گلوكز و حساسیت انسولین آنها نیز بهتر می شود.
یافته های این پژوهش نشان می دهند كه اگر این تركیبات بعنوان راهبردی برای پیش گیری از اضافه وزن مورد استفاده قرار بگیرند، می توانند از بیماری های مزمن ناشی از اضافه وزن مانند دیابت نوع دو و بیماری های قلبی- عروقی پیشگیری كنند.
"الویرا گونزالز دی مجیا"(Elvira Gonzalez de Mejia)، استاد علوم تغذیه دانشگاه‌ یلینوی و از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: ما این تركیبات را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادیم و اثرات آنها را در پیش گیری از بیماری های مزمن ارزیابی كردیم. تركیب مواد موجود در پوسته دانه قهوه، بسیار جالب است. این تركیب، سمی نیست و قابلیت آنتی اكسیدانی بالایی دارد.


پژوهشگران در این پروژه، دو نوع سلول درشت خوار و "آدیپوسیت"(adipocyte) و تركیب آنها را بررسی كردند و همین طور اثر این تركیب را بر تولید و متابولیسم سلول های چربی بدن، هورمون های مربوط به آنها و التهاب مورد ارزیابی قرار دادند.
هنگامی كه التهاب در رابطه با اضافه وزن رخ می دهد، دو نوع سلول به همكاری با یكدیگر می پردازند. آنها استرس اكسیداتیو را می افزایند، در جذب گلوكز مداخله می كنند و به بدتر شدن شرایط منجر می شوند.
هدف پژوهشگران این است كه برای توقف این همكاری و پیش گیری از بیماری های مزمن، التهاب را از بین ببرند و یا آنرا كاهش دهند تا امكان جذب گلوكز فراهم گردد و سلول های سالم بتوانند انسولین كافی را تولید كنند.
"میگوئل ربولو هرنانز"(Miguel Rebollo-Hernanz)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: نتایج این پژوهش، بینش هایی را در مورد مكانیسم عملكرد این تركیبات و كارآیی آنها در پژوهش های آینده ارائه می دهند.
پژوهشگران در این پروژه، سلول های چربی و سلول های ایمنی را به همراه یكدیگر كشت كردند تا تعامل میان آنها را در زندگی واقعی برقرار كنند.
دی مجیا افزود: تركیبات مورد بررسی ما، توانستند التهاب را در درشت خوارها مهار كنند. جذب گلوكز نیز با كمك این تركیبات، بهبود پیدا كرد. ما حالا می دانیم كه می توانیم با كمك این تركیبات، التهاب را كاهش دهیم و چرخه ای كه به رشد دو سلول مذكور كمك می كنند، متوقف نماییم.
پژوهشگران علاوه بر نتایج گفته شده، بر تاثیر مثبت تركیبات قهوه بر محیط زیست نیز تاكید نمودند.
دی مجیا افزود: طی مراحل پردازش، پوسته دانه قهوه از آن جدا می شود و در مزارع باقی می ماند. باقی ماندن پوسته ها، یك مشكل بزرگ برای محیط زیست به حساب می آید برای اینكه این پوسته ها در مزارع تخمیر می شوند و به صورت كپك در می آیند و می توانند مشكلات بزرگ تری ایجاد كنند.
این پژوهش، در مجله "Food and Chemical Toxicology" به چاپ رسید.




منبع:

1398/07/20
14:34:59
5.0 / 5
4784
تگهای خبر: دانشگاه‌ , زندگی , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳