رتبه جهانی ۲۱ دانشگاه كشور در نظام رتبه بندی یو اس نیوز اعلام شد، دانشگاه تهران در صدر

رتبه جهانی ۲۱ دانشگاه كشور در نظام رتبه بندی یو اس نیوز اعلام شد، دانشگاه تهران در صدر

راستابلاگ: بر مبنای نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان در نظام رتبه بندی «یو اس نیوز» دانشگاه تهران با كسب امتیاز ۴۸/۶ مقام نخست دانشگاه های ایران را به دست آورد و دانشگاه صنعتی شریف هم با امتیاز ۴۷/۷ بعنوان برترین دانشگاه صنعتی كشور ارائه شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، «یو اس نیوز» در جدیدترین رتبه بندی خود بیشتر از ۱۸۰۰ دانشگاه جهان را بر مبنای ۱۳ شاخص منحصر به فرد اندازه گیری و اعلام نموده است كه بر مبنای آن دانشگاه تهران با كسب امتیاز ۶/‏۴۸ و رتبه جهانی ۴۳۸ مقام نخست دانشگاه های ایران را به دست آورد و دانشگاه صنعتی شریف هم با كسب امتیاز ۷/‏۴۴ برترین دانشگاه صنعتی كشور ارائه شد.

در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ تعداد ۲۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران لحاظ شده، اما در مجموع رتبه ۲۱ دانشگاه كشور اعلام شده است.

رتبه دوم با كل امتیاز ۴۷/۷ و رتبه جهانی ۴۶۰ مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی ایران است و دانشگاه صنعتی شریف سومین دانشگاه برتر كشور در رتبه بندی یو اس نیوز با امتیاز ۷/‏۴۷ موفق به كسب رتبه جهانی ۵۵۰ شده است.

همینطور دانشگاه های تربیت مدرس با امتیاز ۹/‏۳۵و رتبه ۸۰۵ و علم و صنعت ایران با امتیاز ۷/‏۳۴ و رتبه ۸۳۷ به ترتیب رتبه های هفتم و هشتم را كسب كردند.
دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تبریز هم هر كدام با امتیاز ۵/‏۳۳ و رتبه مشترك جهانی ۸۷۲ در جایگاه نهم قرار دارند. همینطور رتبه دانشگاه نوشیروانی بابل ۱۱ و رتبه جهانی آن ۹۰۲ اعلام شده است.

بر این اساس، رتبه های دوازدهم تا پانزدهم به دانشگاه های علوم پزشكی مشهد، علوم پزشكی شهید بهشتی، اصفهان و علوم پزشكی ایران به ترتیب با رتبه های جهانی ۹۳۸، ۱۰۶۶، ۱۱۲۷ و ۱۱۷۹ متعلق می باشد.

دانشگاه كاشان رتبه ۱۶ را در میان دانشگاه های برتر ایران كسب كرده و رتبه جهانی این دانشگاه ۱۱۸۲ است.

دانشگاه رازی دارای رتبه ۱۷، علوم پزشكی اصفهان دارای رتبه ۱۸، گیلان رتبه ۱۸، علوم پزشكی تبریز ۲۰ و شهید باهنر كرمان ۲۱ است كه این دانشگاه ها در جمع دانشگاه های برتر جهان به ترتیب موفق به كسب رتبه های ۱۱۹۰، ۱۱۹۶، ۱۲۱۶، ۱۲۲۵ و ۱۲۳۷ شده اند.

بر مبنای اعلام روابط عمومی وزارت علوم، «یو اس نیوز» در رتبه بندی حاضر رتبه بیشتر از ۱۸۰۰ دانشگاه جهان را برپایه ۱۳ شاخص منحصر به فرد اندازه گیری و اعلام نموده است. در میان شاخص های مورد استفاده این رتبه بندی شاخص های تعداد مقالات ۱ درصد برتر، درصد مقالات ۱ درصد برتر، مقالات بین المللی، مقالات پراستناد نسبت به شاخص های مورد استفاده سایر نظام های رتبه بندی متفاوت می باشد، البته یو اس نیوز از عملكرد پژوهشی و اعتبار جهانی و منطقه ای دانشگاه ها در رتبه بندی خود استفاده می نماید.



1397/08/09
20:53:20
5.0 / 5
4854
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌ , وزارت علوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳