رئیس جهاددانشگاهی مطرح كرد

اظهار تاسف از عدم حضور برخی كارشناسان در كنگره رویان

اظهار تاسف از عدم حضور برخی كارشناسان در كنگره رویان

به گزارش راستابلاگ دكتر طیبی اظهار داشت: بسیار متاسفیم كه به علت تحریم های ظالمانه آمریكا، تعداد زیادی از كارشناسان خارجی نتوانستند در بیستمین كنگره رویان حضور پیدا كنند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی ظهر امروز(چهارشنبه، ۶ شهریور) در مراسم اهدای جوایز بیستمین كنگره رویان اظهار داشت: سلامت و امنیت دو ركن اساسی و ضامن بقاو دوام هر جامعه ای است. سلامت به معنای امنیت غذایی، دارویی و درمانی است و امنیت هم به معنای داشتن امنیت اقتصادی، دفاعی و نظامی است. این دو ركن، زمانی می توانند ضامن بقا باشند كه پایدار باشند.
وی اضافه كرد: ۴۰ سال قبل را بسیاری از شما به یاد می آورید. خیلی از ما در آن زمان دانشجو یا استادان جوانی بودیم كه از وضعیت توسعه فناوری ناراضی بودیم.
طیبی درباره تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: با گذشت یك سال و نیم از عمر انقلاب، برخی از دانشجویان و اساتید تصمیم گرفتند سنگ بنای مجموعه ای علمی به نام جهاد دانشگاهی را بگذارند. ما اثبات كردیم كه توان حركت در مرز علم را داریم و می توانیم علم خویش را به فناوری تبدیل نماییم. پژوهشگاه رویان حاصل كار مهمی است كه در گذشته شروع شده است.
وی با بیان این كه جهاد دانشگاهی در حوزه پزشكی علاوه بر پژوهشگاه رویان مراكزی چون پژوهشگاه ابن سینا و معتمد را هم دارد اظهار داشت: جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران و علوم پزشكی شهید بهشتی هم در حوزه پزشكی فعالیت دارند. در این واحدها فعالیت هایی در زمینه زیست فناوری، داروهای نوتركیب و سرطان پستان در جریان است.
رئیس جهاد دانشگاهی اضافه كرد: جهاد دانشگاهی علاوه بر پزشكی در زمینه مهندسی، كشاورزی، صنایع غذایی و كارآفرینی هم فعال است. نگاه حاكم بر فعالیت های جهاد دانشگاهی كاملا كاربردی است و ما به جد پیگیر هستیم كه مجموع فناوری های تولیدشده حتما تجاری سازی شوند.
طیبی تصریح كرد: در جاهایی كه صاحب فناوری نیستیم باید از حضور شركت های خارجی در بازار به ازای انتقال فناوری بهره برد.
وی افزود: جهاد دانشگاهی دو دانشگاه‌ لم و فرهنگ و علم و هنر را دارد كه در آنها دانشجویان به خود اشتغالی تشویق می شوند. در حوزه اجتماعی به دنبال این هستیم كه مشاغل خانگی توسعه یابند و زنان سرپرست خانوار بتوانند صاحب اشتغال شوند. جوانان ایرانی دارای پتانسیل خوبی هستند و جهاد دانشگاهی هم كوشیده كه از حضور آنها استفاده نماید.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در انتها با گرامیداشت یاد و خاطره دكتر كاظمی آشتیانی و تشكر از دكتر گورابی و شاهوردی اظهار داشت: بسیار متاسفیم كه به علت تحریم های ظالمانه آمریكا تعداد زیادی از كارشناسان خارجی نتوانستند در بیستمین كنگره رویان شركت نمایند.



1398/06/06
13:43:00
5.0 / 5
4377
تگهای خبر: دانشگاه‌ , شركت , صنایع , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲