معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاكید كرد

لزوم انجام كار معرفتی با محوریت حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد

لزوم انجام كار معرفتی با محوریت حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد

به گزارش راستابلاگ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی انجام كار معرفتی در دانشگاه با محوریت حجاب و عفاف را ضروری دانست.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دكتر ابراهیم كلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ زاد اسلامی در كارگاه آموزشی توجیهی «دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری» طی سخنانی با اشاره به اینكه حجاب، عفاف و آراستگی و شئون فرهنگی و اجتماعی، مبحث بسیار مهمی در جامعه است كه باید آنرا جدی گرفت و اهمیت داد، اظهار داشت: عفاف و حجاب و پوشش از دستورات دینی و حدود الهی است. شكستن حجاب مقدمه ای برای سست كردن اعتقادات فرهنگی، سیاسی، دینی و اعتقادی است كه این اتفاق در غرب رخ داد و با همین روش هویت و ارزش و جایگاه زن را نابود كردند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان كرد: حجاب و عفاف یك پرچم و نماد است. دشمنان برای از بین بردن این پرچم و اجرای سایر مقاصد خود ابتدا به این نماد حمله ور می شوند.
دكتر كلانتری كشف حجاب در سال ۱۳۰۷ در ایران را مقدمه ای برای از بین بردن حدود شرعی زن و مرد دانست و اضافه كرد: به بركت خون شهدا و مراودت های امام (ره) و انقلابیون به حدود و احكام الهی برگشتیم و در پرتوی ارزشهای اسلامی توانستیم در تمام حوزه ها موفق و سربلند شویم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، پیروزی در جنگ تحمیلی در مقابل استعمار جهانی، دستیابی كشور به ركوردهای جهانی در همه حوزه ها مثل رتبه چهارم نانو فناوری، رونمایی از سامانه هوایی ۳۲۵ و ۳۷۵ و سامانه قوی موشكی و... را در سایه اسلام و ارزشهای اسلامی عنوان نمود و اظهار داشت: حفظ این ارزشها نه تنها جلوی هیچ پیشرفتی را نگرفت، بلكه بر اقتدارمان بیشتر از پیش افزود.
دكتر كلانتری، انجام كار معرفتی در دانشگاه با محوریت حجاب و عفاف را ضروری خواند و در ارتباط با دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری، تصریح كرد: مبنای نگارش این دستورالعمل اسناد بالادستی مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی، فرامین امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و سند دانشگاه آزاد اسلامی است كه در ۴ گام تعریف شده است.
وی با تاكید براینكه در اجرای این دستور العمل همه در دانشگاه مسئول هستند، افزود: گام اول این دستورالعمل كار معرفتی است كه باید دانشجویان، كارمندان و اساتید توجیه شده و در فضای گفتمانی قوی به بیان نظرات خود بپردازند.
دكتر كلانتری تصریح كرد: بسیج اساتید، كاركنان و دانشجویان، هیأت های مذهبی، اساتید معارف اسلامی، كانون های فرهنگی هنری، كارشناسان فرهنگی دانشگاه، اساتید علاقمند به این مباحث در ابتدا باید این فضای گفتمانی را در دانشگاه ایجاد كنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر ایجاد مراكز مشاور امین قوی، تقویت كمیته های انضباطی، فعالیت نیروهای متعهد و قوی درفضای مجازی و... در اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری تاكید كرد.
دكتر علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد هم در ابتدای این كارگاه اظهار داشت: خراسان بدلیل همجواری با امام رضا(ع) یك تفاوت و خصوصیت خاص با سایر استانها دارد و باید در مباحث فرهنگی پیشقدم باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه را مهم ارزیابی كرد و اجرای مدبرانه و هوشمندانه این دستورالعمل در دانشگاه را ضروری دانست.



1398/06/03
19:42:18
5.0 / 5
4440
تگهای خبر: دانشگاه‌ , رونمایی , فرهنگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴