رئیس دانشگاه فرهنگیان تاكید كرد

اجرایی شدن نظام نامه فرهنگی و اجتماعی فرصتی برای تربیت معلم مهارتی و ارزشی

اجرایی شدن نظام نامه فرهنگی و اجتماعی فرصتی برای تربیت معلم مهارتی و ارزشی

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه فرهنگیان در سی و چهارمین جلسه شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اظهار داشت: اجرایی شدن نظام نامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرصتی برای تربیت معلم مهارتی و ارزشی است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر حسین خنیفر در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های حوزه فرهنگی و اجتماعی و طراحی و تدوین نظام نامه و رهنامه، تصریح كرد: اگر فعالیت ها و مهارت های درج شده در محتوای نظام نامه عملیاتی شود جای بسی شادمانی است و باید همه حوزه ها با تأمل بر نظام نامه تربیتی و فرهنگی، با عنایت به اینكه انتظارات ما را تا حدودی در همه مسائل ارزشی در خلال چهار سال مشخص می كند همراه شده و حمایت نمایند.
ایشان در ادامه اجرایی شدن نظام نامه را فرصتی برای برخورداری از همه ظرفیت های دانشگاه‌ رشمرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینكه تعامل با سایر سازمان های ذیربط اساس موفقیت است، بر ضرورت اهتمام در زمینه تعامل با سازمان هایی مانند فنی و حرفه ای، هلال احمر، ارشاد اسلامی، وزارت ورزش، بنیاد شهید و... و پای كار آمدن همه عوامل اجرایی و بومی سازی برنامه های استانی، تأكیدكرد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان ضمن ابراز امیدواری و قدردانی از اهتمام و دلسوزی و دغدغه مندی معاونت فرهنگی و اجتماعی برای بهره مندی از امكانات و ظرفیت ها در مورد آموزش های فرهنگی و مهارتی دانشجو معلمان، با عرضه مطالبی در مورد مسائل و مشكلات و اجرای هرچه بهتر بسته های فرهنگی، رهنمودهایی را بیان داشته و نسبت به همخوانی نظام نامه تربیتی و فرهنگی با فلسفه تعلیم و تربیت معلم تاكید كرد.
همینطور دكتر محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی ضمن تبریك ایام عید قربان و غدیر، و تشكر از حضور پررنگ افراد حاضر در جلسه، تأخیر در اجرای برنامه های فرهنگی و و درگیر شدن بیش از اندازه در مبانی نظری و نوشتاری و بروكراسی اداری و موازی كاری را تهدیدی در اجرای برنامه های فرهنگی دانسته و نسبت به عملیاتی شدن هرچه زودتر مهارت های فرهنگی تاكید كرد.
به گزارش روابط عممی دانشگاه فرهنگیان، در انتها با تصویب ایجاد كارگروهی برای پیگیری مراحل، بررسی هرچه كامل تر نظام نامه فرهنگی و اجتماعی و تربیتی و تكمیل پیش نویس نهایی تا آخر مرداد ماه برای عرضه به شورای تخصصی موافقت شد.
در ادامه هریك از اعضای حاضر در جلسه، نظرات و پیشنهادات خویش را بیان داشته و پرهیز از كلی نگری و استناد به اسناد بالا دستی، توانمند سازی و ارتقاء سطح تربیتی – دانشی و مهارتی دانشجو معلمان و توجه بیشتر به ابعاد دوره های مهارتی، بحث و گفتگو كردند.



1398/05/30
15:41:50
5.0 / 5
4338
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سازمان , فرهنگ , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲