برنامه ریزی برای رشد و بالندگی مستعدان در مناطق مختلف کشور در دستور کار بنیاد ملی نخبگان

برنامه ریزی برای رشد و بالندگی مستعدان در مناطق مختلف کشور در دستور کار بنیاد ملی نخبگان

به گزارش راستابلاگ، رشد و بالندگی مستعدان در مناطق مختلف (با تاکید بر مناطق محروم) و بهره گیری از توانمندی ها و قابلیت های آنان در تعالی و پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار دارد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، بنیاد ملی نخبگان با تصویب شیوه نامه توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم از توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی می کند.

به منظور تحقق مأموریت و نیل به اهداف «طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)» و در اجرای سیاست های اجرایی طرح شهاب در محور «هدایت» در خصوص «تنوع بخشی به موقعیت ها و تجربه های یادگیری برای تمام دانش آموزان» در دوره ابتدایی و «ارتقاء کیفیت تحصیل رسمی، غنی سازی در حوزه های استعدادی و پرورش مهارت های پایه اثرگذاری نخبگانی (خلاقیت، حل مساله، رهبری و همدلی اجتماعی) مستعدان» در دوره متوسطه (مصوب شورای راهبری طرح شهاب)، بنیاد ملی نخبگان با تصویب شیوه نامه توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم از توسعه فعالیتهای مستعدان در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم پشتیبانی می کند.

اهداف این طرح عبارتند از:
* رشد و بالندگی مستعدان در مناطق مختلف (با تاکید بر مناطق محروم) و بهره گیری از توانمندی ها و قابلیت های آنان در تعالی و پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور.
* تحقق خصوصیت های مدرسه مطلوب در چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص دارا بودن «ظرفیت پذیرش تفاوت های فردی، کشف و هدایت استعدادهای متنوع فطری و پاسخ گویی به نیازها، علایق و رغبت دانش آموزان در جهت مصالح و چارچوب نظام معیار اسلامی».
* ارتقای سطح کیفی فعالیتهای مدارس و مراکز محل تجمع مستعدان به منظور تربیت متوازن تمام ساحتی، ارتقای کیفیت تحصیل، پرورش مهارت های پایه اثرگذاری نخبگانی و استعدادهای خاص آنان.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملی نخبگان با عنایت به مأموریت های خود ذیل «سند راهبردی کشور در امور نخبگان»، ایستگاه های مسیر نخبگی را شناسایی و با کمک نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از مشمولان هر ایستگاه برنامه ریزی نموده است.

رویکرد بنیاد ملی نخبگان، شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از راه رصد رفتار و فعالیتهای نخبگانی آنان در تمامی حوزه ها شامل علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و... و همینطور توسعه فعالیتهای نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاههای ذی ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود است.




1403/01/15
16:03:59
5.0 / 5
231
تگهای خبر: تخصصی , دستگاه , فرهنگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳