در یك مطالعه جدید بررسی شد

پیشنهاد جایگزینی زنگ موسیقایی به جای هشدارهای کشنده در بیمارستان ها

پیشنهاد جایگزینی زنگ موسیقایی به جای هشدارهای کشنده در بیمارستان ها

راستابلاگ: به گزارش راستابلاگ، تحقیقات جدید جایگزین های موسیقایی را برای زنگ اخطار دستگاههای بیمارستان پیشنهاد کرده اند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، اداره غذا و داروی ایالات متحده ۵۶۶ مورد مرگ ناشی از زنگ اخطار را بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ گزارش کرده است.
به نقل از آی ای، واحدهای مراقبت ویژه(ICU) محیط های آرامی نیستند. تنش گاهی در این بخش ها بالا می گیرد، گاهی صدای شادی و گاهی صدای غم و اندوه بلند می شود و صدای بوق منظم دستگاههای مختلف در فضا پخش می شود.
مطالعه ای که اخیرا انتشار یافته است، درکی در مورد صدای بوق بیمارستانی عرضه کرده است. به قول نویسندگان، کارکنان بیمارستان در هر شیفت کاری در معرض ۱۰۰۰ زنگ اخطار قرار می گیرند که منجر به پدیده ای به نام «خستگی زنگ هشدار» می شود.
نویسندگان استدلال می کنند که این پدیده می تواند به از دست رفتن جان صدها نفر منجر شود. تیم تحقیقاتی دریافتند که تنها ۱۵ درصد از همه زنگ های هشداری که در محیط های بخش مراقبت های ویژه شنیده می شوند، به موارد بالینی مربوط بوده اند.
مشاهده شده است که بیشتر موارد، اخطار آستانه ای بوده اند و ۴۵ درصد در ارتباط با فشار خون شریانی بوده است. سایر هشدارها اغلب کارمندان پزشکی را تحت تاثیر قرار می دهند و آنها را در کوشش برای تشخیص سیگنال های مهم از هرج و مرج اطراف درگیر می کنند. بر اساس گزارش نیواطلس، سازمان غذا و داروی ایالات متحده ۵۶۶ مورد مرگ ناشی از اخطار را بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ گزارش کرده است.

یک چاره هماهنگ
دو تن از نویسندگان این مطالعه، جوزف شلزینگر(Joseph Schlesinger) از مرکز پزشکی دانشگاه‌ اندربیلت در ایالات متحده و مایکل شوتز(Michael Schutz) از دانشگاه مک مستر، کانادا، به بررسی نگاههای غیر متعارف برای طراحی اخطار پرداختند.
به قول نیو اطلس، اهمیت هشدارهای بالینی سبب شد تا تولیدکنندگان، استانداردهای جهانی را که برای اطمینان از ثبات تنظیم شده اند، رعایت نمایند. با این وجود، این ثبات همینطور به این مفهوم بود که خیلی از هشدارها شبیه به هم در در نظر انسان به صدا درمی آمدند.
محققان صداهای جایگزین را موثرتر از صداهای یکنواخت معمولی تشخیص دادند. این صداهای جایگزین شامل اصوات کوبه ای است که با انتشار کوتاه انرژی با فرکانس بالا مشخص می شود. این در شرایطی است که صداهای معمولی اغلب در بین سر و صدای محیط در بیمارستان ها گم می شوند.
در یک آزمایش کنترل شده، محققان به ۴۲ شرکت کننده هشدارهایی را عرضه کردند که هم زنگ های سنتی و هم موسیقی را در بر می گرفت. به صورت شگفت انگیزی، شرکت کنندگان که ۱۷ تا ۲۳ سال سن داشتند، دریافتند که در ۸۸ درصد موارد، صدای موسیقی کمتر آزاردهنده است.
قابل توجه است که شرکت کنندگان در تشخیص آنها در مقایسه با بوق های استاندارد بیمارستانی «خسته کننده» مشکلی نداشتند. این مطالعه راه های جدیدی را فراهم می آورد که نویدبخش طراحی های بهبودیافته هشدارها بدون به خطر انداختن جنبه «هشدار» آنهاست.

پیامدهای آینده
شلزینگر و شوتز معتقدند که رویکرد آگاهانه موسیقایی آنها به طراحی زنگ هشدار، گامی اساسی در جهت افزایش نظارت، مراقبت و ایمنی بیمار است. آنها آینده ای را متصور می شوند که در آن اصواتی که با دقت طراحی شده اند در بیمارستان ها طنین انداز می شوند که هم توجه و هم راحتی را برای متخصصان مراقبت های بهداشتی به همراه دارد.
در گفتگو با نیو اطلس، محققان بیان نمودند که تحقیقات آنها گامی مفید برای بهبود طراحی زنگ اخطار و در عین حال اجتناب از مشکلات موجود عرضه می دهد.
این گروه بر احتیاج به تحقیقات آتی تاکید نمودند که تأثیر صداها را بر سایر مسائل ادراکی، همچون قابلیت تشخیص این هشدارها، آشکار می کند.



1402/12/21
08:29:22
5.0 / 5
202
تگهای خبر: دانشگاه‌ , دستگاه , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴