حاشیه جلسه دولت

زارع پور: تا سال ۱۴۱۰ باید به قراردادن محموله های ۱۰۰۰ کیلویی در مدار برسیم

زارع پور: تا سال ۱۴۱۰ باید به قراردادن محموله های ۱۰۰۰ کیلویی در مدار برسیم

به گزارش راستابلاگ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تلاش می نماییم محموله های چندصد کیلویی را در مدار قرار بدهیم و در افق 1410 باید به قراردادن محموله های هزار کیلویی در مدار برسیم.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به پرتاب ماهواره ثریا اظهار داشت: این دهمین پرتاب در دولت سیزدهم بود. نخستین پرتاب در دی ماه ۱۴۰۰ انجام شد و تا دی ۱۴۰۲ به ۱۰ پرتاب رسیدیم که معادل ۱۰ سال قبل از آن بوده است.
وی ادامه داد: انشالله پرتاب های دیگری هم خواهیم داشت. این پرتاب ها ثمره کارهایی است که صنعت فضایی کشور روی زمین انجام می دهد. تا آن زمان که ماهواره یا محموله ای به فضا نرود نمی دانیم درست کار می کند یا نه.
زارع پور اضافه کرد: برای نخستین بار در این پرتاب به مدار ۷۵۰ کیلومتری دست یافتیم. ماهواره برهای ما در کلاس سبک در مدار ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتری تصویب شدند. این اتفاق در همین دولت رقم خورد و البته محصول کوشش های ۱۵ سال قبل است. مدار ۷۵۰ کیلومتری کروی است و مزایای زیادی دارد. برای تصویربرداری در تعداد دفعات کمتری از این فاصله می توان عرض بیشتری تصویربرداری کرد.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: الان در مدار ۵۰۰ و ۷۵۰ کیلومتری محموله ۱۰۰ کیلوگرمی قرار می دهیم. تلاش می نماییم محموله های چندصد کیلویی را در مدار قرار بدهیم. در افق ۱۴۱۰ باید به قراردادن محموله های هزار کیلویی در مدار برسیم. نگاه دولت سیزدهم به این حوزه راهبردی است. رییس جمهور این مساله را جدی پیگیری می کند و تابحال دو جلسه شورای عالی فضایی برگزار شده و جلسه سوم هم تشکیل می شود. در بخش دفاعی و در وزارت ارتباطات همه همدل شدیم تا صنعت فضایی را به یک نقطه مطلوب برسانیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ی ضمانت افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خرداد ۱۴۰۳ از اپراتورها، اشاره کرد: روز گذشته جلسه ای با حضور نمایندگان اپراتورها در وزارت ارتباطات اجرا شد. در آنجا داشبوردی رونمایی گردید که آنرا به شکل عمومی اعلام کردیم. مردم می توانند ببینند سرعت اینترنت حالا چگونه است و در آینده چگونه خواهد بود. سازمان تنظیم مقررات به عنوان نماینده مردم حتما بر عملکرد اپراتورها نظارت می کند. ما این امر را به الحاقیه پروانه اپراتورها که اگر انجام ندهند با آنان برخورد و جریمه شوند.
وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در امتداد برگزاری انتخابات، اظهار داشت: یکی از وظایفی که به ما سپرده شده ارتقای زیرساخت های ارتباطی است که تلاش می نماییم تا روز برگزاری انتخابات این زیرساخت ها، پایداری لازم را داشته باشند تا در شعب گرفتن رأی سامانه های مرتبط در دسترس برگزارکنندگان انتخابات باشد.
زارع پور همین طور با ارائه آماری از استفاده از پیامرسان های داخلی، اظهار داشت: بر طبق گزارشات استقبال از پیامرسان های اجتماعی داخلی ۵ برابر شده است و روز به روز به مخاطبان آنها افزوده می شود.
وی همین طور با اشاره به تمدید ثبت نام بسته اینترنت هدیه دولت تا پایان دهه فجر، اظهار داشت: به مناسبت ۱۳ رجب ثبت نام بسته اینترنت هدیه دولت تا پایان دهه فجر تمدید گردید و کسانی که هنوز موفق نشدند می توانند با مراجعه به سایت خدمات دولت هوشمند شماره تلفن خودرا مشخص کنند تا اینترنت رایگان برای آنها فعال شود.




منبع:

1402/11/04
12:36:00
5.0 / 5
290
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , رونمایی , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳