طریفی حسینی:

جذب بیش از هزار مربی در آموزش وپرورش استثنایی تا انتهای سال

جذب بیش از هزار مربی در آموزش وپرورش استثنایی تا انتهای سال

راستابلاگ: رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی از جذب بیش از هزار مربی در آموزش وپرورش استثنایی تا انتهای سال آگاهی داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، حمید طریفی حسینی در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در این آزمون استخدامی که ۲۱ مهربرگزار شد؛ هزار مربی امور آموزش معلولان جذب سازمان آموزش وپرورش استثنایی شدند. نتایج این آزمون هم طی هفته گذشته، اعلام گردید. وی درباره ی جزییات این آزمون و آمار پذیرفته شدگان اظهار داشت: در این آزمون فقط افرادی می توانستند شرکت نمایند که دارای حداقل مدرک لیسانس کاردرمانی و گفتاردرمانی بودند. البته تعداد فارغ التحصیلان این رشته ها در کشور کم است؛ بنا بر این در این آزمون ۲۴۱۶ نفر ثبت نام کردند که از این بین ۱۶۷۳ نفر در آزمون حاضر شدند. طریفی حسینی با اعلان اینکه برای استخدام مربیان هم مصاحبه های تخصصی برگزار کردیم اظهار داشت: ۱۱۶۸ نفر طی پروسه چند برابر ظرفیت جهت شرکت در ارزیابی تکمیلی آزمون مربی اموز آموزش معلولین مجاز شدند که از این بین ۵۲۵ نفر در مرحله اول قبول نهایی شدند؛ تلاش می نماییم با مشارکت استانها هر چه سریع تر امکان فعالیت این ۵۲۵ نفر را در مدارس استثنایی فراهم نماییم بطوریکه همزمان بتوانند دوره های ضمن خدمت را در دانشگاه‌ رهنگیان بگذرانند. رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با اشاره به خالی ماندن ردیف های استخدامی آزمون مربی امور آموزش معلولین و نیاز سازمان آموزش وپرورش استثنایی در جذب مربی اظهار داشت: با هماهنگی با معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارتخانه تلاش می نماییم تا ۵۴۱ نفر دیگر را در مرحله تکمیل ظرفیت برای ارزیابی تکمیلی فرابخوانیم. به زودی دفترچه تکمیل ظرفیت را منتشر نماییم و تلاش می نماییم برای افرادی که موفق نشدند به مرحله ارزیابی تکمیلی برسند، تا پیش از پایان سال مجدداً مرحله تکمیل ظرفیت را تعیین تکلیف نماییم. طریفی حسینی با اشاره به این که ۸۱۹ مرکز جامع برای سنجش سلامت کلاس اولی ها در سراسر کشور وجود دارد؛ اظهار داشت: ارائه خدمات توانبخشی در عرصه های نقص توجه، اختلال یادگیری و هیجانی و رفتاری دانش آموزان در این مراکز به انجام می رسد.

وی با اعلان اینکه شرایط پذیرش نوآموزان پیش دبستانی و ارائه خدمات به آنان در این مراکز بصورت رایگان انجام می شود؛ اظهار داشت: نوآموزان در صورت تشخیص اختلال از خدمات آموزشی و توانبخشی این مراکز با رویکرد بهنگام و رایگان استفاده می کنند؛ خیلی از نیروهای کاردرمان و گفتار درمان هم که بتازگی در آزمون اخیر استخدام شدند، در این مراکز ساماندهی خواهند شد. وی با اعلان اینکه در همین مراکز مشخص خواهد شد که کودک در مدارس عادی باید درس بخواند یا مدارس استثنایی؛ اظهار داشت: کمیته جای دهی آموزشی در این مراکز جامع به وجود آمده است و معلم مرتبط و نیروی توانبخشی، که کار تست و آزمون دانش آموز را انجام داده؛ نوع مدرسه و خدماتی را که دانش آموز به آن نیاز دارد، مشخص می کند. وی با اشاره به این که خیلی از دانش آموزان با اختلالات بینایی یا شنوایی یا دارای معلولیت جسمی و حرکتی، در مدارس عادی و در کنار دانش آموزان عادی تحصیل کنند.؛ اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز قبول کردند که ۳۰۰ مدرسه بزرگ را در سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان استثنایی مناسب سازی کنند تا این دانش آموزان استثنایی هم بتوانند با این مناسب سازی فیزیکی از این مدارس بهره گیرند. طریفی با اشاره به لزوم اتخاذ یک برنامه عملی برای مهارت آموزی معلمان دانش آموزان استثنایی اظهار داشت: علاوه بر بحث مهارت آموزی، از مهر سال آینده دو رشته امور خدمات عمومی و رشته موسیقی هم برای دانش آموزان به مدارس استثنایی اضافه می شود؛ همین طور درحال بررسی برای ایجاد رشته گیاهان دارویی، دستیاری کشاورزی و کمک سراجی هستیم.


منبع:

1402/11/01
16:34:12
5.0 / 5
245
تگهای خبر: تخصصی , خدمات , دانشگاه‌ , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴