در اولین دوره مسابقات بین المللی سازه ماكارونی كوردكاپ مطرح شد

مسابقات دانشجویی باعث شناسایی نخبگان می شود

مسابقات دانشجویی باعث شناسایی نخبگان می شود

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه كردستان اظهار داشت: شناسایی سرآمدان و نخبگان هر رشته، از دستاوردهای برگزاری مسابقات دانشجویی است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، پروفسور رحمت صادقی روز یكشنبه در نخستین دوره مسابقات بین المللی سازه ماكارونی كوردكاپ در تالار مولوی، اظهار نمود: برگزاری چنین رویدادهایی از چند جهت دارای اهمیت است كه از آن جمله می توان به شناسایی سرآمدان و نخبگان هر رشته بعد از برگزاری مسابقات اشاره نمود، چون كه تنها معیار و سنجش افراد نخبه مسابقات، كنكور و المپیادها هستند.
وی با اشاره به آموزش مسائل نظریه در سیستم آموزشی، اضافه كرد: اگر بخواهیم به آموخته های خود جنبه عملی ببخشیم، شركت در چنین مسابقاتی می تواند این دروس را بهتر و موثرتر به دانشجویان تفهیم كند.
رئیس دانشگاه‌ ردستان با اشاره به اینكه مسابقات باعث تقویت ایده خواهد شد، عنوان كرد: دانشجویان هر ساله با برگزاری مسابقات می توانند خلاقیت و نوآوری خویش را تقویت نمایند و به دنبال یافتن بهترین سازه و عملكرد باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه در دوران دبیرستان و یا دانشجویی كارهای تیمی و گروهی به ما آموزش داده نشده و بهترین راه برای تقویت روحیه كارگروهی و همسو شدن با كشورهای پیشرفته، شركت در چنین مسابقاتی است.
او در آخر خاطرنشان كرد: امیدوارم مسابقاتی مانند سازه های ماكارونی هر ساله برگزار گردد تا در كشور ما هم كارگروهی و تیمی افزایش یابد.
برگزاری مسابقات دانشجویی باعث تقویت روحیه كار تیمی می شود
مدیر گروه رشته عمران دانشگاه كردستان اظهار داشت: با برگزاری مسابقات دانشجویی ارزش كار تیمی برای دانشجویان مشخص شده و انگیزه بیشتری برای فعالیت های علمی گروهی پیدا می كنند.
جمیل بهرامی، مدیر گروه رشته عمران دانشگاه كردستان هم اظهار نمود: با عنایت به اینكه این مسابقات در سطح بین المللی و با حضور دانشگاه هایی از سراسر كشور و همینطور از اقلیم كردستان برگزار می شود، امیدواریم ارتباط خوبی بین دانشگاه ها برقرار و باعث افزایش سطح علمی دانشگاه ها شود.
وی با اشاره به اینكه هماهنگی های لازم برای برگزاری این مسابقات از چند ماه پیش توسط انجمن علمی عمران صورت گرفته است، اضافه كرد: با برگزاری چنین مسابقاتی ارزش كار تیمی برای دانشجویان مشخص شده و انگیزه بیشتری برای فعالیت های علمی گروهی پیدا می كنند.
مدیرگروه رشته عمران دانشگاه كردستان عنوان كرد: این مسابقات پیشتر در دانشگاه برگزار نشده بود و خوشحالیم كه امروز دانشگاه به سطحی از رشد علمی در این زمینه دست پیدا كرده كه بتواند مسابقات سازه ماكارونی را در سطح بین المللی برگزار كند.
وی اشاره كرد: دانشجویان در این مسابقات به نتایج علمی و مفیدی دست پیدا می كنند و می توانند ركوردهای جدیدی ثبت كنند.
مسابقات بین المللی سازه های ماكارونی از روز گذشته در دانشگاه كردستان با حضور بیشتر از ۴۰ تیم شروع شد و تا فردا ۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.



1398/02/08
22:26:30
5.0 / 5
5098
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌ , شركت , كنكور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳