ارتفاع بارش در نیكشهر به ۴۹ میلی متر رسید

امدادرسانی به ۳۳ لطمه دیده در سیل سیستان و بلوچستان

امدادرسانی به ۳۳ لطمه دیده در سیل سیستان و بلوچستان

راستابلاگ: فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان علاوه بر خوشی کشاورزان، سیراب شدن سفره های آب زیرزمینی، منجر به جاری شدن سیل و فوت 2 شهروند بر اثر برخورد صاعقه شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، اینروزها که سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان فعال گردیده است اما بارندگی در بعضی از نقاط استان در کنار مزیت سیراب شدن زمینهای تشنه و خوشی مردم واهمه هایی را نسبت به جاری شدن سیل در استان به دنبال داشته است. بر این اساس محمدمهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی از وقوع سیل و آب گرفتگی معابر در شهرستان نیکشهر، اختلال در تردد شهروندان و امدادرسانی به ۳۳ لطمه دیده از سیل آگاهی داد. مجید محبی مدیر بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی با بیان این که دستگاه های اجرائی و امدادی، هم به حالت آماده باش هستند به شهروندان هشدار داد از سفرهای غیر ضروری، اتراق و تردد در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه ها و کارهای کوهنوردی اجتناب کنند. بگفته اهالی منطقه «کوچینک» و «آبگاه» در این منطقه پنج رودخانه فصلی قرار دارد که در فصل بارش ها با طغیان این رودخانه ها مردم ساعت ها در انتظار فروکش کردن آب می مانند که این مهم می طلبد تا مسؤولان تدابیری برای حل این مشکل اهالی بیندیشند. محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز دراین زمینه اعلام نمود: از ۱۸ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران داشته ایم که از هیچان ۴۹، قصرقند ۱۶.۵، هلنچگان از توابع بزمان ۲۲، پیشین ۹.۱ میلی متر بود.
حیدری با اعلان اینکه تا اواسط هفته به ویژه امروز شرایط برای افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید لحظه ای و بارش تگرگ و به همراه صاعقه در نواحی مرکزی و جنوبی استان برقرار است اظهار داشت: در جنوب استان بارش ها بیشتر بوده و جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.
بگفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان موج بارشی دوم از چهارشنبه تا پایان هفته در نواحی شمالی و غربی استان فعالیت خواهد داشت و دوشنبه در شمال استان باد و گردوخاک پیش بینی می شود.
حیدری همین طور خطاب به شهروندان سفارش کرد: در کارهای کوهنوردی احتیاط شود و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و چرا دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت گردد.

1402/07/30
13:35:52
5.0 / 5
255
تگهای خبر: دستگاه , سفر , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳