خسروپناه خبر داد؛

راه اندازی رصدخانه علمی و فرهنگی در شورایعالی انقلاب فرهنگی

راه اندازی رصدخانه علمی و فرهنگی در شورایعالی انقلاب فرهنگی

به گزارش راستابلاگ، خوزستان دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اظهار این که برای اولین بار در شورایعالی انقلاب فرهنگی رصدخانه علمی و فرهنگی افتتاح شد اضافه کرد: این رصدخانه از دستاوردهای ۴۵ رصدخانه علمی و فرهنگی که در کشور داریم استفاده می نماید.



حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در نشست خبری که امروز سه شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه استانداری خوزستان با حضور فعالان فرهنگی جبهه انقلاب استان برگزار شد اظهار داشت: فعالیت شورای سیاستگذاری انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری ۷۰ درصد و در حوزه فرهنگی ۲۰ درصد است. همینطور ۱۰ درصد سیاستگذاری ها میان این دو حوزه مشترک است. فعالیت بر طبق این سند فرهنگی مهم ترین نقشه فرهنگی است که امضا شده و مقرر است اجرایی شود.

او ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در شش ماه گذشته تصریح کرد: تلاش بر این بود که شورایعالی انقلاب فرهنگی را به قرارگاه تبدیل نماییم. خوشبختانه ۳۰ درصد کارهای قرارگاهی شدن شورایعالی انقلاب فرهنگی تکمیل شده و پیشبینی می شود که تا آخر سال جاری ۴۰ تا ۴۵ درصد قرارگاه تکمیل شود.

وی ضمن اشاره به این که برای اولین بار در شورایعالی انقلاب فرهنگی چهار ستاد تشکیل داده شده توضیح داد: چهار ستاد تشکیل شده شامل دانش و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و تعلیم و تربیت کاملا مردمی هستند.

خسروپناه در مورد جبهه مردمی شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ۲ دستیار ویژه برای حوزه فرهنگی و اجتماعی تعیین شد و همینطور برای چهار ستاد تشکیل شده شوراهایی را هم از جبهه مردمی عضو کردیم.

او با اشاره به اینکه میزهایی در زیرمجموعه چهار ستاد قرار داده شده اظهار داشت: این میزها در حوزه صدمه های اجتماعی، زنان و خانواده و... تشکیل شده اند.

وی اضافه کرد: برای چهار ستاد تشکیل شده چهار ساختار راه بینی، راهبردی، راهبری و راه سنجی تعریف شده است و فرآیند شورایعالی را با آن الگو طراحی نموده ایم و با دبیران چهار ستاد به صورت مستمر جلسات برگزار می گردد.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در شورای فرهنگی عمومی هم اقدامات راهبردی و اصلاحی اساسی انجام خواهیم داد.





منبع:

1402/05/04
08:05:45
5.0 / 5
259
تگهای خبر: فرهنگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱