مدیرعامل شركت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران خبر داد

وجود 1275 کیوسک مطبوعاتی در پایتخت

وجود 1275 کیوسک مطبوعاتی در پایتخت

راستابلاگ: راستابلاگ: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به وجود 1275 کیوسک در شهر تهران شیوه جابجایی کیوسک های مطبوعاتی در موارد خاص را تشریح نمود.


سعید بیگی در گفت و گو با ایسنا، درباره ی نظر اعضای شورای شهر تهران در خصوص ممنوعیت افزایش و جابجایی کیوسک های مطبوعاتی در شهر تهران اظهار داشت: با اعضای شورای اسلامی شهر تهران درباره ی این مساله صحبت شد؛ ماهم با جابجایی کیوسک بصورت خاص مخالف هستیم؛ چونکه مشکلاتی به همراه دارد؛ اما گاهی با عنایت به این که شهر پویا است و منتظر نمی ماند. برخی موارد باید بررسی شود یعنی کیوسکی که ۳۰ سال در جایی قرار دارد نمی توان انتظار داشت شهر هیچ تغییری نکند.
وی ادامه داد: در حقیقت ساخت و ساز و تغییرات ترافیکی مواردی هستند که تحمیل هایی را رقم می زنند برای مثال کیوسکی در مقابل مغازه ای قرار داشته که تعطیل بوده و بعد از سال ها آن مغازه فعالیت خودرا آغاز نموده یا تبدیل به بانک می شود، یا حتی کاربری آن تغییر می کند و یا در مورد دیگری نیز کیوسک در جایی قرار داشته که ملک پشت آن به مدرسه دخترانه تبدیل می شود؛ پس حضور کیوسک در آن محل، تبدیل به دغدغه برای والدین می شود.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: در چنین مواردی کمیسیونی در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل وجود دارد که بررسی لازم را انجام می دهد. هیچ یک از مناطق و صاحبان کیوسک اجازه جابجایی را ندارند؛ پس موضوعات خاص به «کمیسیون کیوسک» در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران می رود تا با حضور نمایندگان حراست، بازرسی و سایر بخش های شهرداری تهران، طرح موضوع و بررسی شود و علاوه بر این، از محل کیوسک نیز بازدید میدانی صورت می گیرد.
وی اشاره کرد: برای مواردی که دلیلهای قانع کننده دارند که بیشتر هم موضوعات عمرانی، ترافیکی و یا شکایت همسایگان را شامل می شود، تصمیم گیری خواهد شد. ضمن این که در این روند تاکید شده اگر با یک متر جابجایی مشکل حل می شود این جابجایی به ۲ متر تبدیل نشود و تنها حداکثر در منطقه جابجایی داریم؛ برای مثال کیوسکی که در منطقه یک است در منطقه یک جابجا می شود.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ضمن اشاره به این که در کل شهر تهران ۱۲۷۶ کیوسک وجود داشت که با کم شدن یک کیوسک هم اکنون به ۱۲۷۵ کیوسک رسیده است، اظهار داشت: در سه منطقه تهران یعنی ۱۱، ۱۲ و ۶ پراکنش کیوسک ها بسیار زیاد است و گاهی مناطق با مشکل در این حوزه مواجهند که اعلام کردیم اگر کسی بصورت داوطلبانه بخواهد به مناطقی که کمتر کیوسک دارند برود کمک می نماییم که بار از روی این مناطق برداشته شود؛ چونکه عمدتاً کیوسک های ما در خیابان انقلاب، ولیعصر و بازار است؛ پس با عنایت به تراکم شهری بالا در این محدوده ها، اگر دلیلهای قانع کننده وجود داشته باشد برای خروج آنها از این 3 منطقه این کار را انجام می دهیم.
وی افزود: در خیابان ولیعصر هم تکلیف شورای شهر تهران بوده که از زوائد بصری کم شود؛ پس در این خیابان اگر کسی درخواست جابجایی داشته باشد سریع جابجا می کنیم؛ چونکه طرح خیابان ولیعصر طرح مصوب و ملی است تا این خیابان بازآفرینی شود و یکی از مواردی که در این خصوص تکلیف شده است مدیریت کیوسک های این خیابان است تا تعداد آنها کم شود.




منبع:

1402/04/30
11:17:03
5.0 / 5
255
تگهای خبر: شركت , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳