مهم ترین منبع برای شناخت قرآن، آیات و انس گرفتن با قرآن است

مهم ترین منبع برای شناخت قرآن، آیات و انس گرفتن با قرآن است

به گزارش راستابلاگ، معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه هلال احمر اظهار داشت: برای شناخت قرآن، مهم ترین منبع، خود قرآن و پرداختن به آیات و انس با آیات قرآن است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از دبیرخانه مسابقات کشوری قرآن و نهج البلاغه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی، معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه هلال احمر در مراسم افتتاحیه کشوری مسابقات قرآن کریم جمعیت هلال احمر که بامداد امروز در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد، اظهار نمود: قرآن یک کتابی است که ظاهر آن الفاظ و واژه هاست اما حقیقت آن یک حقیقت نورانی است. خداوند در قرآن کریم و در سوره مائده می فرماید که حقیقت قرآن حقیقت نور است در سوره شوراء هم خدا می فرماید قرآن یک روح و حقیقت نورانی است.
وی ادامه داد: اساسا برای شناخت قرآن، مهم ترین منبع، خود قرآن و پرداختن به آیات و انس با آیات قرآن است.
وی افزود: در این که قرآن چیست اختلاف نظر وجود دارد برخی از افراد ظاهربین در تاریخ اسلام قرآن را همین الفاظ می دانند و به هیچ تفسیری از قرآن قائل نیستند حتی اگر در آیات قرآن آمده باشد که خداوند دست دارد اینان معتقدند خداوند دست دارد.
شیخ الاسلامی اظهار نمود: بعضی از افراد واژه های قرآن را مقدس می دانند در قرآن دو چیز داری؛ اول کتاب قرآن و دوم تقوا. این واژه ها باآنکه اصل هستند و از اهمیت بالایی در عالم هستی برخوردار می باشند اما واژه ها نقطه شروع برای رسیدن به معانی هستند.
وی توضیح داد: حقیقت قرآن همان معانی نیست حقیقت قرآن یک نور و حقیقت است که در دوره هستی بشکلی تجلی می یابد. کسی که با قرآن انس دارد در قیامت یک شخص نورانی به سراغ او می آید و به واسطه انس با قرآن به او کمک می نماید.
وی افزود: مسابقات قرآن و نهج البلاغه هلال احمر، دو روز نفس کشیدن و زندگی کردن در بهشت است که باید آنرا قدر بدانیم.




منبع:

1402/04/01
20:21:13
5.0 / 5
383
تگهای خبر: زندگی , فرهنگ , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴