2 کتاب تازه برای بچه ها

2 کتاب تازه برای بچه ها

به گزارش راستابلاگ، کتاب «سرزمین نورهای خوشحال» نوشته سیده نرگس میرفیضی و «نقاشی روی آسمان: روایتی از عملیات کیوا» نوشته سیده زهرا بذرگری برای کودکان راهی بازار کتاب شده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، «سرزمین نورهای خوشحال» نوشته سیده نرگس میرفیضی با تصویرگری الهه صادقیان در ۳۲ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۵ هزارتومان در گنجشک های جمکران (دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران) انتشار یافته است.
در برشی از کتاب می خوانیم: اولی که رنگش زرد بود و یکسره خاموش و روشن می شد، اظهار داشت: «من زردونه ام. از وقتی کرم شب تابم مرده، تنها زندگی می کنم.»
دومی که یک شعله کوچک بنفش بود، اظهار داشت: «من بنفشک ام! از ترقه چهارشنبه سوری پریدم بیرون. خیلی وقت است که آواره کوچه و خیابانم.»
سومی که رنگش نیلی بود، اظهار داشت: «من توی شکم یک عروس دریایی زندگی می کردم و نور می دادم. وقتی ماهیگیرها ما را شکار کردند، عروس دریایی دهانش را باز کرد و اظهار داشت: "فرار کن نیلی لی! آدم ها نمی توانند نور را توی تور نگه دارند." من هم پریدم بیرون و پرواز کردم و رسیدم اینجا.»
چهارمی که مثل یک برگ سبز برق می زد، اظهار داشت: «من توی قطب شمال به دنیا آمدم. بالای بالای کره زمین. همان جا که پر از برف و یخ است. آدم ها به ما می گویند شَفَقِ قطبی. ولی ما سبزی زی هستیم. ما دسته جمعی توی آسمان ها پرواز می نماییم. من توی طوفان از بقیه، جا ماندم و گم شدم. کل دنیا را پرواز کردم و قل خوردم تا برسم اینجا.»


همین طور کتاب «نقاشی روی آسمان»(روایتی از عملیات کیوا؛ دفاع هوایی از شهر مقدس قم و حریم حرم حضرت فاطمه معصومه (ع)) نوشته سیده زهرا بذرگری در ۸۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۸ هزار تومان در نشر مورد اشاره عرضه است.
در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: بمحض اینکه به سمت شرق چرخیدم، متوجه شدم یک هواپیمای میراژ هم از سمت شرق به طرف ما می آید و درست روبه روی ما قرار دارد. در اصل ما از هر چهار طرف محاصره شده بودیم. آنها طوری برنامه ریزی کرده بودند که ما را دقیقا وسط یک بعلاوه قرار دهند و به آسانی هواپیمایمان را هدف بگیرند. ارتفاغ هواپیما را تاحد ممکن، کم کردم. هواپیمای دشمن را در ارتفاع بالاتری در رادار می دیدم که داشت به من نزدیک می شد. میراژ عراقی دقیقا در فاصله مناسب برای شلیک موشک قرار داشت. هر کاری کردم موشک رها نشد. سیستم سلاح لطمه دیده بود. خلبان دشمن توانسته بود موقعیت من را شناسایی کند...






منبع:

1402/03/27
11:37:55
5.0 / 5
311
تگهای خبر: زندگی , سیستم , كتاب , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴