یك مسئول:

فضای مجازی هنرمندان صنایع دستی را نجات داد

فضای مجازی هنرمندان صنایع دستی را نجات داد

به گزارش راستابلاگ مرکزی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت: در دوران کرونا، فروش بوسیله فضای مجازی، راه نجاتی برای هنرمندان صنایع دستی بود.


قاسم کاظمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: طی دو سال قبل متاسفانه شرایط کرونائی تمامی کسب و کارهای خرد و کلان همچون صنایع دستی را گرفتار مشکلات اقتصادی کرد و تجربه سختی را پشت سر گذاشتیم.
وی با اعلان اینکه این شرایط سخت، البته مزایایی هم داشت، اظهار داشت: تعطیلی ها و محدودیت ها موجب شد که هنرمندان صنایع دستی که بخش عمده ای از آنها ارتزاق و معیشت خودرا بوسیله این صنعت تامین می کنند، به سمت فضای مجازی رفتند و با نمایش هنرهای خود در این فضا، موفق به فروش محصولات و تولیدات شدند.
کاظمی با اشاره به این که حتی تعدادی از هنرمندان استان امروز تا ۹۵ درصد فروش خودرا بوسیله فضای مجازی انجام می دهند، اضافه کرد: باتوجه به بهبود شرایط کرونائی و آبی شدن خیلی از شهرهای استان، می توان با برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه ها، فروش صنایع دستی که با اهمیت ترین دغدغه هنرمندان است را قوت بخشید.
وی بیان کرد: دو روز پیش به مناسبت روز صنایع دستی نخستین جمعه بازار صنایع دستی در اراک انجام شد که استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفت و اساسا برگزاری این بازارهای روزانه اگر هر هفته صورت گیرد می تواند مشکلات فروش صنایع دستی را رفع کند.
معاون صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به از سر گیری برگزاری نمایشگاه های سراسری در کشور از شروع سال، اضافه کرد: تا حالا نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان لرستان و یزد برگزار شده و اساسا این روند تا آخر سال ادامه دارد که مشکل فروش محصولات صنایع دستی را رفع می کند و اساسا با تامین منابع اعتباری، نمایشگاه صنایع دستی استان مرکزی نیز برگزار می شود.
وی اشاره کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه های سراسری و بازارچه های هفتگی، استان مرکزی در راه اندازی و ساخت بازارچه های دائمی صنایع دستی در کشور پیشرو است. هم اکنون ۱۰ بازارچه در استان فعال است که سه بازارچه در خانه تاریخی قنبری اراک، سرای مهر در بازار تاریخی اراک و قطعه حاج وکیل استقرار دارند و بازارچه دائمی خنداب به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است و امید است تا بهمن ماه به بهره برداری برسد که اساسا این اماکن دائمی می توانند در فروش محصولات صنایع دستی نقش موثری داشته باشند.




منبع:

1401/03/22
10:21:34
5.0 / 5
687
تگهای خبر: صنایع , فرهنگ , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱