شرایط پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه خواجه نصیر

شرایط پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه خواجه نصیر

به گزارش راستابلاگ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون( استعدادهای درخشان ) برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ را اعلام نمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، بر این اساس، کلیه متقاضیان شامل دانشجویان دانشگاه‌ نعتی خواجه نصیرالدین طوسی و سایر دانشگاه های دولتی می توانند نسبت به پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اقدام نمایند.
این فرایند پذیرش با استناد به " آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد" در مورخ ۶ بهمن ۱۳۹۸ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی انجام می پذیرد.
در شرایط پذیرش این متقاضیان آمده است که دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) دانشگاه های دولتی که بعد از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای دوره به لحاظ معدل کل، جزو پانزده درصد برتر دانشجویان همرشته و هم ورودی خود باشند، میتوانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند؛ در این حالت معدل کل آنها نباید کمتر از ۱۵ باشد.
متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ معدل کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته وغیرهم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند هم با رعایت شرایطی خاص می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته و به شرط آن که از لحاظ معدل کل جزو ۲۰ درصد برتر هم رشته و ورودی دانشگاه مبدا باشند، با بیان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، درصورتیکه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته های با ۱۵ درصد برتر دانشجویان واجد شرایط تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ۱۰ درصد برتر بعدی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به شرط کسب میانگین کل حداقل ۱۵ با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است.
با تاکید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانش آموختگان دوره های مجازی، فراگیر پیام نور، پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی مشمول این آئین نامه می باشند و پذیرش نخواهند شد.
همچنین، هر دانشجو تنها می تواند متقاضی یک رشته خود (پنج گرایش به ترتیب اولویت علاقمندی اعلام شود) و یک رشته از رشته های بین رشته ای مطابق جدول زیر که از جانب دانشگاه خواجه نصیر اعلام شده، باشد. ازاین رو تنها دانش آموختگان رشته های مجاز مقطع کارشناسی هر رشته مطابق جدول، می توانند متقاضی یک رشته بین رشته ای باشند. درصورتیکه دانشجویی بدون توجه به جدول رشته های مجاز اعلام تقاضا نماید، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و وجه پرداخت شده هم بازگشت داده نخواهد شد. همینطور متقاضیانی که بیشتر از یک رشته بین رشته ای انتخاب نمایند تنها انتخاب اول آنها بررسی خواهد شد.


متقاضیان حائز شرایط می توانند حداکثر تا آخر روز دوشنبه ۶ دیماه ۱۴۰۰، از راه سامانه جامع دانشگاهی (https: //golestan.kntu.ac.ir) با ورود اطلاعات، و بارگذاری مدارک مورد نیاز، در محل های پیشبینی شده، ثبت نام کنند.
مدارک مورد نیاز ثبت نام شامل تصویر صفحه اول شناسنامه، تصویر پشت و روی کارت ملی و ریز نمرات کارشناسی است.
همچنین، متقاضیان باید نسبت به پرداخت یک میلیون ریال هزینه ثبت نام به صورت الکترونیکی از راه سامانه جامع دانشگاهی(https: //golestan.kntu.ac.ir ) اقدام نمایند.





منبع:

1400/10/04
12:33:42
5.0 / 5
1030
تگهای خبر: الكترونیكی , دانشگاه‌ , فناوری , وزارت علوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴