رییس سازمان صمت استان كرمان عنوان كرد

واگذاری احیای 10 معدن غیرفعال استان به جهاد دانشگاهی کرمان

واگذاری احیای 10 معدن غیرفعال استان به جهاد دانشگاهی کرمان

به گزارش راستابلاگ کرمان رئیس سازمان صمت استان کرمان، با اشاره به تخصص و توانمندی جهاددانشگاهی کرمان در حوزه کارهای معدنی، اظهار داشت: به همین دلیل طرح احیای 10 معدن غیرفعال استان به این نهاد علمی و اجرائی واگذار می شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، مهدی حسینی نژاد، با اشاره به غیرفعال بودن معادن در حوزه برداشتی که به شکل فنی دارند، اظهار داشت: در این راستا عموما از ۵۰۰ معدنی که در استان برای آنها پروانه بهره برداری صادر گردیده است نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۶۰ معدن گرفتار چالش هستند و همچنین که گفته شد، برای افزایش راندمان و احیای آنها دراین زمینه در قالب تفاهم نامه با جهاددانشگاهی، دنبال می شود.
وی به تفاهم نامه با جهاددانشگاهی استان کرمان در حوزه ی احیای معادن غیرفعال، اشاره و اظهار نمود: باید بتوانیم از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده نمائیم و این نهاد علمی و اجرائی ضمن عارضه یابی، بتواند پیشنهاداتی درباب رفع مشکلات، فعال کردن و افزایش راندمان آنها ارائه دهد.
دکتر مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، در این نشست با اشاره به دانش فنی، تخصص و مهارت جهاددانشگاهی در حوزه معادن، اظهار داشت: اساسا باتوجه به ظرفیت موجود در جهاددانشگاهی می توانیم در امتداد احیای معادن غیرفعال استان بسیار موثر واقع شویم.
وی همین طور به تجهیزات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی استان کرمان واقع در دفتر مرکزی این نهاد اشاره و اشاره کرد: خوشبختانه توانستیم با تجهیز این آزمایشگاه گام موثری را برای افزایش راندمان و بهره جستن از دانش بومی برداریم.
بازمانده، بومی سازی را یکی از مسایل مهم در معادن استان، ذکر و اشاره کرد: جهاددانشگاهی استان کرمان آمادگی کامل را دارد تا بتواند با جلوگیری از خام فروشی در معادن استان، بازوی توانمندی برای فعالان این حرفه محسوب شود.
رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، با اشاره به تفاهم نامه ی احیای ده معدن غیر فعال، اظهار داشت: امید است بتوانیم با برنامه ریزی و اتکا به تیم تخصصی این نهاد در امتداد احیای این معادن و افزایش راندمان گام برداریم.

نشست مشترک جهاد دانشگاهی کرمان با مسئولان صمت استان با حضور رئیس و معاونان سازمان صمت و رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان کرمان انجام شد.




منبع:

1400/09/13
23:08:01
5.0 / 5
969
تگهای خبر: تخصصی , دانشگاه‌ , سازمان , مهارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱