اجرای 8 طرح حمایتی برای توسعه صنعت آزمایشگاهی در کشور

اجرای 8 طرح حمایتی برای توسعه صنعت آزمایشگاهی در کشور

با اجرای ۸ طرح حمایتی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت آزمایشگاهی در کشور توسعه یافته تر شد و عملکرد مراکز افزایش پیدا کرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه هایی ملی برای افزایش کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در نظر گرفته است که اجرای آنها عملکرد مجموعه های فعال این حوزه را ارتقا می دهد.
این شبکه تلاش می کند در کنار تسهیل دسترسی مراکز آزمایشگاهی به مشاوران، تعمیرکاران و تأمین کنندگان معتبر، حمایت های تشویقی متنوعی را هم برای بهبود عملکرد آزمایشگاه ها عرضه نماید.
سبد حمایتی شبکه در این عرصه شامل «حمایت از آموزش کارشناسان آزمایشگاه»، «همکاری و به اشتراک گذاری دانش و تجربه کارشناسان مراکز در چارچوب کارگروه های تخصصی»، «حمایت از نگهداری، کالیبراسیون، تعمیر و ارتقای تجهیزات» و «حمایت از استقرار استانداردهای آزمایشگاهی» است.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، همینطور مقرر است برنامه هایی چون «تسهیل در دسترسی مراکز آزمایشگاهی به نمونه های مرجع استاندارد و کالیبراسیون»، «حمایت از تهیه و استقرار نرم افزار مدیریت فرآیندهای آزمایشگاهی»، «حمایت از دریافت خدمات مشاوره بیمه و مالیات، توسعه بازار و مشاوره عمومی مدیریت» و «حمایت از تکمیل توانمندی مراکز عضو» هم این فرایند را شتاب دهد.




منبع:

1400/05/23
21:58:04
5.0 / 5
1071
تگهای خبر: تخصصی , خدمات , فناوری , مشاوره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳