رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها:

جشنواره ملی اعتكاف دانشگاهیان به فرصتی برای ترویج معنویت تبدیل گردد

جشنواره ملی اعتكاف دانشگاهیان به فرصتی برای ترویج معنویت تبدیل گردد

به گزارش راستابلاگ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان اظهار داشت: خیلی فرصت ها و ظرفیت ها در فضای مجازی برای ترویج جریان معنویت وجود دارد و ما باید این جشنواره را به یک فرصت برای ترویج معنویت تبدیل نماییم.


به گزاش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان اظهار داشت: خدا را شاکریم که به برکت انقلاب اسلامی و نظام پر افتخار اسلامی آثار مختلفی بعنوان برکات این نظام و انقلاب در جامعه متولد شده که یکی از مهم ترین آثار احیای دین است که با حضور دین در قلب جامعه بخصوص جوانان صورت گرفت.
وی افزود: باوجود همه القائات فراوان که در ارتباط با گریز از دین یا ترویج انحرافات ادیان و مذاهب انحرافی وجود دارد ولی ما شاهد تجلی عظیم دین در ابعاد مختلف زندگی انسانی بودیم و این چیزی است که ما در غرب از آن خاطره ای نداریم.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی ضمن اشاره به گرایش عظیم مردم به دین داری اظهار داشت: با افتخار هم می گوییم جوانان دانشگاهی در این حوزه و هر عرصه معنوی پیشرو بودند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ا تصریح کرد: اعتکاف در کشور قبلاً محدود و محصور و در گوشه ای از حوزه ها اتفاق می افتاد ولی هم اکنون به یک جریان عمومی مورد مطالبه از پایتخت کشور تا روستاها و از مراکز علمی پایتخت تا سایر مراکز تبدیل گشته و این اتفاق اتفاقی بود که به برکت توجه جوانها و دانشگاهیان به اعتکاف صورت گرفت.
وی ضمن اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد کوفه، اظهار داشت: اعتکاف در حال بین المللی شدن بود و البته بین المللی هم شد و علاوه بر داخل کشور در کشورهای مختلف هم شاهد این مراسم بودیم، اما انتشار کرونا سبب شد که تمام برنامه ریزی ها و محیط های فعالیت تغییر کند و فضا و زیست مجازی در پیش چشم برنامه ریزان و مجریان قرار بگیرد، اعتکاف هم تحث تأثیر این فضا قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی خاطرنشان کرد: ما اگر قائل باشیم که دل حرم خداوند است پس می شود این حرم را محل اعتکاف قرار داد به جهت اینکه این خلوت، این انس و گفتگوی صمیمانه با یار اتفاق بیفتد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وی ادامه داد: درست است ما سال جاری از حضور در جمع معتکفین و سکونت در حرم الهی محروم هستیم اما با جشنواره ای که برای اعتکاف برگزار شد فرصتی برای بروز و ظهور و عرضه برکات و آثار عظیمی بوجود آم و فرصتی هم فراهم گردید برای یک تجدید نفس و آماده شدن برای حرکت های بزرگی که باید رخ بدهد که ان شاءالله به همت دانشمندان ما و با تولید واکسن ایرانی و ایمنی یافتن مجموعه ها و جمع ها برای برگزاری این برنامه های ارزشمند، این اتفاق رخ دهد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد: فضای مجازی اقتضائات خودش را دارد و باید همین فضا را شناخت و هم اینکه با این فضا حرکت کرد. خیلی فرصت ها و ظرفیت ها در فضای مجازی برای ترویج جریان معنویت وجود دارد و این جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان را باید به یک فرصت برای ترویج معنویت تبدیل نماییم و علاوه بر محورهایی که هست به شکلی جریان های تولید محتوا و توجه به سایر آثار و ایجاد فضای معنویت هم در این بخش ها حتما مورد توجه عزیزان قرار گیرد.




منبع:

1399/12/05
14:04:33
0.0 / 5
1018
تگهای خبر: بین المللی , جشنواره , دانشگاه‌ , رونمایی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴