پیش ازظهر امروز انجام شد؛

تجدید میثاق جهادگران و دانشگاهیان با آرمان های امام راحل

تجدید میثاق جهادگران و دانشگاهیان با آرمان های امام راحل

راستابلاگ: تعدادی از جهادگران جهاد دانشگاهی به همراه مسئولان وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و تعدادی از دانشگاهیان قبل از ظهر امروز با حضور در مرقد امام خمینی (ره) با آرمان های رهبركبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت كردند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تعدادی از مسئولان جهاد دانشگاهی همچون دكتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، دكتر هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، تعدادی از مدیران حوزه های فرهنگی و آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی و اعضای هیئت علمی این نهاد به همراه رؤسا و معاونان برخی دانشگاه های وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی به همراه تعدادی از دانشگاهیان قبل از ظهر امروز در مرقد مطهر امام خمینی (ره) حضور بهم رساندند و ضمن نثار گل با آرمان های معمار انقلاب اسلامی تجدید میثاق كردند.
در این مراسم میثاق نامه دانشگاهیان با امام راحل (ره) توسط دكتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی قرائت شد كه متن آن به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه چهلمین بهار پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و در روزهای شهادت جانسوز دخت گرامی نبی مكرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، ما دانشگاهیان ایران اسلامی، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به همه ملت شریف ایران اسلامی و مسلمانان و مستضعفان جهان تبریك می گوئیم و در این حرم مطهر و ایام باشكوه كه یادآور روزهای بزرگی از تاریخ زرین انقلاب اسلامی است، به روح بلند و ملكوتی امام راحل (رحمه الله علیه) و شهیدان همیشه حاضر انقلاب، بخصوص استادان و دانشجویان شهید درود می فرستیم و با آرمان های انقلاب اسلامی و بنیان گذار كبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق كرده و با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اعلام وفاداری می نماییم.
بر این باوریم كه دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی، جشن خیزش عظیم ملتی است كه از ظلم و وابستگی و تبعیض به ستوه آمده و با اتكال به خداوند تبارك و تعالی و رهبری حضرت امام خمینی (ره)، بساط مستبدان و مستكبران را از این كشور برچید و استقلال و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و آنان را از وابستگی سیاسی به شرق وغرب نجات داد.
ما دانشگاهیان با هم این میثاق نامه را می خوانیم كه:
۱- توطئه های نظام سلطه و استكبار جهانی به سركردگی آمریكا، از جنگ تحمیلی هشت ساله گرفته تا كوشش برای تضعیف جایگاه رفیع ولایت فقیه و ستون خیمه انقلاب، و هم فتنه های پیاپی سال های اخیر نشان داده است كه تلاش های جبهه باطل ضد امت نستوه ایران آخر ندارد، بنابراین جامعه دانشگاهیان هم سوی با ملت وفادار و قدرشناس، ضمن صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی و حاكمیت آموزه های قرآن و عترت، هوشمندانه و با بصیرت كامل تا رسیدن به قله های عزت و افتخار در تمامی عرصه ها بخصوص عرصه اقتدار علمی حضور فعال داشته و از هیچ كوششی، برای بی ثمر كردن این توطئه ها دریغ نخواهد كرد.
۳- دولت آمریكا به دنبال شكست های پیاپی در رویارویی با جبهه مقاومت اسلامی ضمن نقض تعهدات بین المللی خود و اجرای تحریم های ظالمانه، با عرضه تحلیل های نادرست از مسائل اقتصادی كشور، در حال القای باور غلط در ناتوانی نظام مقتدر اسلامی در حل مشكلات معیشتی مردم بوده و با تبلیغات وسیع رسانه ای، به دنبال تولید ناامیدی در بین امت عزیز و قدرشناس و بخصوص دانشگاهیان ایران اسلامی می باشند و در تحقق این نیت پلید خود، با بیان تحریم های فلج كننده، طرح تغییر نظام و یا تسلیم دولتمردان و ملت هوشیار ایران اسلامی را در مقابل خواسته های ظالمانه خود در سر می پرورانند. جامعه دانشگاهی ضمن محكوم كردن این رفتار ظالمانه، با الهام از آیات قرآن كریم و تكیه بر نیروهای توانمند دانشگاهی تاكید می نماید كه به استناد رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری تنها راه خنثی كردن توطئه های اقتصادی دشمنان كوردل انقلاب، اصرار بر اجرایی شدن سازوكار اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های داخلی متكی بر توانمندی نخبگان كشور می باشد، بنابراین جامعه دانشگاهی تا تحقق كامل اقتصاد مقاومتی، آماده هرگونه همكاری با دولتمردان و مدیران عرصه اقتصادی می باشد.
۴- ما باور داریم دانشگاه نسبت به تحولات پیرامونی خود مسئول است. به عبارت دیگر دانشگاه علاوه بر مسئولیت در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری دارای مسئولیت اجتماعی هم می باشد. برپایه مسئولیت اجتماعی دانشگاه، رصد مسائل و چالش های موجود كشور در همه زمینه ها و عرضه چاره علمی برای آنها بر عهده دانشگاهیان و نخبگان كشور است. ما دانشگاهیان باور داریم كه چاره همه مسائل و مشكلات جامعه ما با اتكا به خداوند، پیروی از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری و تكیه بر ظرفیت های علمی بومی دانشگاهیان ونخبگان كشور میسر است. در این راستا اعلام می داریم تمام توان و ظرفیت علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی خویش را مصروف حل مسائل و چالش های داخلی و خارجی كشور می نماییم.
۵_ یقین داریم كه دانشگاه های ما ظرفیت آنرا دارد كه تربیت انسان های الهی همچون چمران ها را بعنوان انسان دانشمند طراز انقلاب اسلامی را بعنوان آرمان امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای برعهده گیرد. از این رو با خدای خود پیمان می بندیم كه ضمن افتخار به گذشته چهل ساله پرافتخار انقلاب اسلامی و امید به آینده ای روشن و متعالی، تمام همت خود را صرف پرورش و بالندگی دانشجویان و نخبگان جوان مؤمن، باسواد، مسئولیت پذیر، رشدیافته و آگاه به مسائل و دغدغه مند نسبت به انقلاب اسلامی نماییم.
۵- در پایان، جامعه دانشگاهی شامل اساتید، دانشجویان و كاركنان دانشگاه های سراسر كشور دوشادوش امت بصیر، هوشمند و قدرشناس، ضمن اعلام آمادگی برای حضور باشكوه خود در راهیپمایی ۲۲ بهمن، از آحاد ملت سرافراز و آگاه درخواست می نماید، تا با حضور در این همایش غرورآفرین در چهل سالگی انقلاب اسلامی، چون سال های گذشته با حمایت همه جانبه خود از انقلاب اسلامی و رهبری مشت محكمی بر دهان یاوه گویان كوبیده و بار دیگر آمریكای خبیث، صهیونیست جنایتكار و مرتجعان خودفروخته منطقه را در تارهای خدعه و فریب خود گرفتار نمایند.



1397/11/14
15:18:11
5.0 / 5
4543
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌ , فرهنگ , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲