پیكر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تشییع شد

پیكر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تشییع شد

به گزارش راستابلاگ مراسم خاكسپاری پیكر حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی بامداد روز سه شنبه ۱۱ آذرماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسؤلان كشور، مدیران و كاركنان بنیاد و خانواده آن مرحوم با رعایت پروتكل های بهداشتی در ساختمان مركزی بنیاد برگزار گردید.


به گزارش «ایثار»، در این مراسم، مهندس سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن قرائت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، اظهار داشت: بنده هم درگذشت این عالم بزرگوار را خدمت مقام معظم رهبری و مردم خوب کشورمان، بخصوص جامعه ایثارگری تسلیت عرض می کنم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین شهیدی دوره طولانی را در عرصه های مختلف توفیق خدمت داشت ولی اوج شکوه دوران خدمتی ایشان و یکی از توفیقات بسیار بزرگ ایشان، هفت سال خدمت صادقانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و توفیق خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بود.
وی ادامه داد: همان گونه که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید فرمودند، خدمت به خانواده معظم شهدا، خدمت به پیامبر گرامی اسلام (ص) است و چه توفیقی بالاتر از اینکه انسان بتواند در خدمت خانواده های عزیز ایثارگر باشد.
معاون رئیس جمهور اخلاق مداری، تواضع، ولایت مداری، حس نوع دوستی و دلسوزی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی را از خصوصیت های برجسته و خصوصیات اخلاقی بارز وی خواند و افزود: خارج از مسائل کاری، بنده یک ارتباط نزدیک عاطفی با ایشان داشتم. شاید حدود ۲۷ سال، چه دورانی که در حج و زیارت توفیق خدمت داشتم و چه قبل و پس از آن در دوره های مختلف، نسبت به ایشان ارادت داشتم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه اظهار داشت: دوره کوتاهی که توفیق داشتیم در خدمت مرحوم شهیدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران بودیم، شهادت می دهم که ایشان با همه وجود نگاهشان خدمت به جامعه ایثارگری بود.
وی تاکید کرد: اوج کارنامه خدمت حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در عمر بابرکت ایشان در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، از قبل انقلاب اسلامی تا به امروز که با ایشان وداع کردیم، خدمت به جامعه ایثارگری بود که ان شاءالله هم ذخیره آخرت ایشان است و هم درسی برای عزیزانی باشد که در خدمت جامعه ایثارگری هستند.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ارادت ما به مرحوم شهیدی به بیشتر از سی سال پیش برمی گردد. چون ایشان چندین سال نماینده مقام معظم رهبری در نیروی هوایی ارتش بود و همکاری نزدیکی با شهید ستاری داشت و پدر همیشه حضور حاج آقای شهیدی را در نیروی هوایی یک موهبت می دید و قدردان ایشان بود.
وی ادامه داد: خداوند توفیق داد که در این دولت تقریباً هفت سال با آن مرحوم در حال همکاری بودیم و جز خوبی هیچگاه چیز دیگری از ایشان ندیدم. بارها و بارها پشت سر ایشان نماز خواندم. خاطرات بسیار شیرینی از ایشان دارم و تأسف می خورم امروز شاهد فقدان وجود ایشان هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمدسعید مهدوی کنی، عضو هیئت امنای جامعة الامام الصادق و داماد حجت الاسلام و المسلمین شهیدی هم ضمن بیان اینکه مرحوم شهیدی محلاتی سرباز امام و ولایت بود؛ اظهار داشت: ایشان با عشق و علاقه به حضرت امام (ره) جذب طلبگی و تحصیل و ورود در لباس روحانیت شد. در راه انقلاب اسلامی و در حوزه های مختلف در مجلس شورای اسلامی، نیروی هوایی، دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات ارزشمند ای انجام داد.
وی ادامه داد: خود او خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را افتخار بزرگی می دانست و همیشه اذعان داشت افتخار است که آخر عمری من در خدمت خانواده های شاهد و ایثارگر هستم. ایشان سرباز مقام معظم رهبری بود و بر این سربازی هم مفتخر بود. مقام معظم رهبری هم در پیامی که به دنبال رحلت ایشان دادند، این امر را تأیید و بر ثبات قدم و تلاشی که وی در راه انقلاب داشت تاکید کردند.
پیکر حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از اقامه نماز به امامت آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران به شهر ری منتقل شد و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده خواهد شد.



1399/09/11
23:18:16
5.0 / 5
1369
تگهای خبر: خدمات , فناوری , مجلس شورای اسلامی , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳