تولید روزانه هزار قطعه كاشی حاوی نانوپوشش های تزئینی

تولید روزانه هزار قطعه كاشی حاوی نانوپوشش های تزئینی

به گزارش راستابلاگ بیشترین سهم در پوشش های تزئینی مورد استفاده در كاشی و سرامیك، مربوط به پوشش های نانو است كه در این راستا گروه تحقیقاتی یكی از شركت های تولید كننده كاشی با خرید دستگاه لایه نشانی داخلی موفق شد كه روزانه هزار قطعه كاشی حاوی پوشش تزئینی نانو تولید و روانه بازار كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، فرهاد غفاری، مدیرعامل این گروه تولیدی کاشی و سرامیک با اشاره به توسعه فناوری نانو و رسوخ آن به صنایع مختلف همچون صنعت کاشی و سرامیک، اظهار داشت: استفاده از دستگاه PVD برای لایه نشانی پوشش های تزئینی در این صنعت کاملا رواج یافته و خیلی از تولیدکنندگان از این روش برای ایجاد پوشش های تزئینی استفاده می نمایند بگونه ای که نسبت به سال های گذشته سهم نانو پوشش ها در پوشش های تزئینی کاشی و سرامیک افزایش بیشتری یافته و هم اکنون خیلی از تولیدکنندگان از این تکنولوژی استفاده می نمایند.
وی، دوام بالای این نانوپوشش ها، مقاومت در مقابل خراش و همینطور زیبایی محصول را از علل اقبال به نانوپوشش ها در صنعت کاشی و سرامیک دانست و خاطرنشان کرد: طی چند سال قبل خیلی از شرکت های فعال در صنعت کاشی و سرامیک از دستگاه PVD استفاده می نمایند و این مورد باعث افزایش رقابت در بازار شده است. ازاین رو کاهش هزینه و افزایش کیفیت به یکی از کلیدی ترین عوامل موثر در تثبیت موقعیت تولیدکننده در بازار تبدیل گشته است.
غفاری با اشاره به کاربرد فناوری نانو در کاشی و سرامیکی تولیدی این شرکت، تصریح کرد: ما از نانوپوشش حاوی ترکیبات تیتانیوم بعنوان پوشش تزئینی روی کاشی و سرامیک استفاده می نماییم که این فناوری توسط این گروه تحقیق و توسعه به دست آمده است. در این فناوری از دستگاه PVD برای لایه نشانی ترکیبات TiN استفاده می نماییم که این دستگاه از یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه از اواخر سال گذشته، پوشش دهی کالاهای تزئینی نظیر مجسمه را آغاز کردیم، اظهار نمود: علاوه بر آن هم اکنون یک تا دو روز در هفته دستگاه PVD ما به ایجاد نانوپوشش های تزئینی روی این نوع کالاها اختصاص دارد. تا پیش از این معمولا این کالاهای تزئینی با استفاده از پوشش های معمولی ساخته می شد اما نانوپوشش دهی باعث بهبود کیفیت و دوام آنها شده و این مورد سبب جذب مشتریان زیادی در این بخش شده است.
غفاری از تولید دو شیفتی خط تولید این شرکت اطلاع داد که حدودا به تولید روزانه هزار قطعه کاشی حاوی پوشش تزئینی نانو می انجامد.



1399/05/03
20:49:19
5.0 / 5
2221
تگهای خبر: دستگاه , شركت , صنایع , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳