استاندار چهارمحال و بختیاری:

نسبت سرمایه گذاری در پژوهش كشور یك به 30 در مقایسه با سایر حوزه هاست

نسبت سرمایه گذاری در پژوهش كشور یك به 30 در مقایسه با سایر حوزه هاست

راستابلاگ: استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروز بیشترین تسهیلات اعطایی بدون سقف، در زمینه طرح های دانش بنیان است، چون طرح های دانش بنیان كشور را از گرفتاری ها نجات می دهد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، «اقبال عباسی» ۲۴ آذرماه در آئین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در 40 سال از انقلاب اسلامی، اظهار نمود: قبل از انقلاب اسلامی تنها یك دانشكده دامپزشكی در استان وجود داشت كه الان به ۲۴ واحد دانشگاهی در استان رسیده است، شمار دانشجویان از ۵۹۰ نفر به ۵۳ هزار و ۵۳۳ دانشجو رسیده و شمار اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از ۱۰ نفر به یك هزار و ۸۱۰ نفر رسیده است.
وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش، اضافه كرد: بالقطع گلایه هایی در امر پژوهش وجود دارد كه اعتبارات پیش بینی شده حوزه پژوهش ۱.۱ درصد از اعتبارات بودجه است و سرمایه گذاری در امر پژوهش نسبت به سایر حوزه ها یك به ۳۰ است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: كشورهای پیشرفته در امر پژوهش و تحقیق مطالعاتی بسیاری انجام داده و امروز به نتایج و ثمرات آن دست یافته اند حال آن كه در كشور اخیرا به این مقوله مهم توجه شده و باید كوشید فاصله خودرا در این حوزه با كشورهای پیشرفته كاهش دهیم.
عباسی اشاره كرد: امروز بیشترین تسهیلات اعطایی بدون سقف، در زمینه طرح های دانش بنیان است، چون طرح های دانش بنیان كشور را از گرفتاری ها نجات می دهد.
وی افزود: پارك علم و فناوری می خواهد جای شهرك های صنعتی را بگیرد و كارها در یك اتاق كوچك و یا از راه گوشی همراه صورت خواهد گرفت و پارك های علم و فناوری با این سیاست طراحی شده اند.
استاندار چهار محال و بختیاری با اشاره به این كه صاحبان فكر و اندیشه، فكر را به كالا و كالا را به بازار هدایت می كنند، اشاره كرد: انتظار می رود جوانان و دانشجویان در حوزه فناوری ورود كنند.
عباسی اشاره كرد: هیئت های علمی دانشگاهی باید در كنار دانشجویان و هدایتگر آنها در حوزه فناوری بوده و در فرآیند اجرایی كارها، با آنها مشاركت داشته باشند.
وی با اشاره به این كه شمار شركت های دانش بنیانی كه از طرف اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به ثبت رسیده اندك است، در ادامه اشاره كرد: از ۵۲ شركت دانش بنیانی كه به ثبت رسیده تنها ۱۸ شركت مربوط به هیئت علمی دانشگاه هاست.
استاندار چهار محال و بختیاری افزود: باید اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بیشتر در كنار دانشجویان، جوانان صاحب فكر و اندیشه باشند و آنها را علاوه بر حمایت هدایت كنند، هم چنین دستگاه های اجرایی استان در این باره اهتمام ویژه داشته باشند.
عباسی تصریح كرد: باید اعتبار حوزه پژوهش را افزایش داد چون به همان میزان به اشتغال، اقتصاد و امنیت كشور كمك میگردد و اگر بخواهیم موانعی احداث نماییم بالقطع مشكلاتی به كشور، خانواده و نظام تحمیل خواهد شد.






1397/09/24
19:08:52
5.0 / 5
4438
تگهای خبر: تسهیلات , دانشگاه‌ , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴