فراخوانی برای كاهش آثار زیست محیطی استفاده از مواد ضدعفونی كننده

فراخوانی برای كاهش آثار زیست محیطی استفاده از مواد ضدعفونی كننده

به گزارش راستابلاگ با عنایت به افزایش 30 درصدی مصرف آب در بعضی از شهرها همزمان با شیوع كرونا و استفاده زیاد از مواد ضد عفونی كننده، از جانب ستاد توسعه فناوری های آب، خشكسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی فراخوانی برای عرضه ایده ها و فناوری ها در جهت مدیریت آثار نفوذ مواد شیمایی به خاك و مدیریت مصرف آب منتشر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، ستاد توسعه فناوری های آب، خشكسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان پشتیبانی از طرح های فناورانه در رابطه با این حوزه در زمان انتشار كرونا و بحران ها مشابه را منتشر نمود. بر طبق این فراخوان از تمام شركت های دانش بنیان، استارتاپ ها، ایده پردازان و فناوران كشور دعوت به همكاری شده است تا طرح های فناورانه خود در ارسال نمایند.
مدیریت بهینه مصرف آب در شرایط شیوع بیماری ها و بحران های مشابه و راهكارهای مدیریت و مقابله با نتایج محیط زیستی اقدامات مقابله با بحران كرونا همچون نفوذ آلاینده هایی مانند مواد ضدعفونی و شوینده در منابع آب و خاك كشور محورهای این فراخوان به حساب می آید.
انتشار كرونا مشكلات زیادی را برای بخش های مختلف جامعه بوجود آورده است. برای درمان و پیشگیری این بیماری اقدامات اساسی انجام شده است اما به بعضی از مشكلات مانند مصرف بالای آب و مواد شوینده توجه كمتری شده است. مصرف آب شرب با عنایت به شیوع بیماری كرونا در بعضی نقاط كشور تا ۳۰ درصد افزایش یافته است كه مبحث مهمی با عنایت به محدودیت منابع است.
همینطور استفاده از انواع آلاینده ها و مواد ضدعفونی كننده و ورد آنها به خاك توسط پساپ ها مبحث مهم دیگر است كه در صورت عدم تصفیه و مدیریت مناسب آلودگی ها تأثیرگذاری آن در منابع آب و خاك قابل جبران نیست. پس در این راستا نیازمند تمهیدات جدی در جهت حفظ بهداشت محیط زیست و منابع آب، خاك و هوا هستیم. انتشار این فراخوان هم گامی برای پیشگیری از بروز این مشكلات با استفاده از اقدامات فناورانه است.



1399/01/27
14:54:15
5.0 / 5
3255
تگهای خبر: شركت , فناوری , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱