معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

اتكا به زیست بوم نوآوری راه شكست كرونا است

اتكا به زیست بوم نوآوری راه شكست كرونا است

به گزارش راستابلاگ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: تنها با اتكا به توانمندی جوانان می توانیم به گذر از شرایط سخت اقتصادی، اعمال تحریم ها و همه گیری كرونا امیدوار باشیم.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در مراسم افتتاح پردیس فناوری پارك علم و فناوری دانشگاه‌ ربیت مدرس، اظهار داشت: نیروی فكر و خلاقیت جوانان تنها راه نجات كشور از شرایط سخت كنونی است. ما معتقدیم جوانان هستند كه می توانند راهی برای رهایی از بحران كرونا پیدا كنند.
وی اضافه كرد: شرایط تحریم و سختی، نوآوری خلق می كند. همه كارآفرینان برتر دنیا هم كسانی هستند كه در شرایط سخت اقتصادی زندگی كرده اند.
به گفته ستاری، چرخش چرخ های اقتصادی كشور دیگر با نفت و فرهنگ نفتی میسر نیست. این فكر و ایده جوانان است كه می تواند به رونق اقتصادی بیانجامد.
رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: تنها اتكا به توانایی های داخلی می تواند پاسخگوی نیازهای كشور باشد. حتی شرایط فعلی كه به علت شیوع كرونا در كشور به وجود آمده با توانایی های داخلی قابل حل است.
ستاری در ادامه بیان كرد: شركت های دانش بنیان خوبی در عرصه تولید تجهیزات پزشكی و دارو در كشور فعالیت می نمایند كه می توانند خدمات خوبی به مردم در زمینه مبارزه با بیماری كرونا ارائه نمایند.
وی معتقد می باشد كه محصول، نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی است. هیچ محصولی با پول دولت تولید نمی گردد.
وی اضافه كرد: در دنیا هیچ دانشگاهی خودرو، واكسن یا دارو تولید نمی كند، بلكه این شركت های دانشگاهی هستند كه این محصولات را با كمك دانشجویان و اساتید تولید می كنند.
ستاری همین طور اشاره كرد: همه گیری ویروس كرونا در كشور با خلاقیت های دانش بنیانی قابل درمان است و راه های تجربه نشده را به كار گرفته ایم تا بتوانیم دوران شیوع این بیماری در كشور را كاهش دهیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان این كه باید تاثیرگذاری دانشگاه ها در جامعه بیشتر شود، اظهار داشت: یعنی مردم بیشتر از وجود هیات های علمی دانشگاه ها و دانشجویان بهره ببرند.
به گفته ستاری، اقتصاد دانش بنیان تنها اقتصادیست كه می تواند تاثیرگذاری دانشگاه ها در جامعه را افزایش دهد. اقتصادی كه بر اساس نیروی فكر شكل گرفته است نه پول و سرمایه.
رییس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان اضافه كرد: باید زیست بوم فناوری و نوآوری در كشور شكل بگیرد چون دیگر نفت و فرهنگ نفتی پاسخگوی نیاز مردم نیست.
وی اضافه كرد: كشوری با داشتن ۳۴ میلیون جوان و دانشگاه های گوناگون با تفكر نفتی مدیریت نمی گردد و باید با كمك زیست بوم نوآوری اداره شود.
به گفته ستاری، در شرایط سخت تحریم ها و همه گیری ویروس كرونا در كشور تنها با توانایی های داخلی می توانیم سربلند شویم. این توانمندی ها در چارچوب خلاقیت ها می تواند راه نجات مردم و كشور باشد. تحریم و سختی، نوآوری و خلاقیت می آفریند.
وی با اشاره به این كه دانش بنیان های توانمند زیادی در عرصه تولید تجهیزات پزشكی، دارو و ملزومات پزشكی فعالیت می نمایند، اظهار داشت: این دانش بنیان ها می توانند در حوزه پیشگیری و شناسایی بیماری كرونا به مردم كمك كنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اشاره كرد: شركت هایی كه در عرصه تولید ماسك های نانو و ضدعفونی كننده ها فعالیت می نمایند می توانند در كنار توسعه بازار خود، نیاز جامعه را هم مرتفع كنند.
وی اضافه كرد: شرایط سخت تحریم ها، اتفاقات ناخوشایند اقتصادی و شیوع بیماری كرونا برای برخی دانش بنیان ها بازارسازی كرده و كسب و كار برخی دانش بنیان ها را كساد كرده است اما باید از این فرصت بی نظیر برای رشد توانمندی های داخلی استفاده نمائیم.
به گفته ستاری، ایران در حوزه بیوتكنولوژی در دنیا و منطقه بی نظیر است. تولید داروهای پیچیده زیستی در ایران یكی از افتخارات ما است. من معتقدم كه بیوتك در خون ایرانیان است.
وی با اشاره به راه اندازی آموزش آنلاین دانشگاهی و مدارس، اظهار داشت: استفاده از این روش خلاق نتیجه بروز محدودیت ها و سختی ها است. در واقع از روش هایی بهره گرفته ایم كه نوین هستند و تابحال از این تكنیك ها استفاده نكرده بودیم.
ستاری با بیان این كه دانشگاه ها یكی از پایه های اصلی اقتصاد دانش بنیان هستند، اشاره كرد: افزایش تاثیرگذاری دانشگاه ها در جامعه هدفی است كه باید محقق شود.
وی معتقد می باشد كه باید تاثیرگذاری دانشگاه تربیت مدرس در جامعه و میان مردم بواسطه ظرفیت علمی بالایی كه دارد بیش تر شود.
ستاری همین طور اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از هر حركتی كه به توسعه فناوری و نوآوری بینجامد حمایت می كند.
به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بامداد امروز پردیس فناوری پارك علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی شد.




منبع:

1398/12/19
23:02:37
5.0 / 5
3505
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه‌ , زندگی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴