جزییات اجرای آزمایشی برنامه درسی مدرسه ای
به گزارش راستابلاگ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اجرای آزمایشی برنامه درسی مدرسه ای نقطه آغازی برای عبور از آموزش تک بعدی و حرکت به سمت یادگیری تلفیقی است.
به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، رضوان حکیم زاده در نشست اجرای آزمایشی طرح «برنامه درسی مدرسه ای» حضور و این اقدام را تحولی پرارزش و کم سابقه در نظام آموزشی کشور توصیف کرد. وی با تقدیر از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اضافه کرد: این که تغییرات در برنامه درسی به جای تصمیم گیری های ناگهانی، ابتدا در چارچوب آزمایشی اجرا می شود، گامی بسیار مهم و کم سابقه است که می تواند نتایج مثبت و ماندگاری برای نظام آموزشی داشته باشد. حکیم زاده با اشاره به تغییرات بنیادین در دنیای یادگیری و نقش پررنگ تکنولوژی های جدید، اضافه کرد: امروز دانش آموزان بومیان عصر دیجیتال اند و دیگر نمی توان تنها با کتاب درسی پاسخگوی نیازهای آموزشی آنان بود. هوش مصنوعی و منابع دیجیتال نقش پررنگی در زندگی و یادگیری نسل جدید ایفا می کنند و مدارس ناگزیرند خویش را با این حقیقت هماهنگ سازند. وی عنوان کرد: مدرسه صرفا محل انتقال مفاهیم علمی نیست، بلکه محیطی برای تربیت، رشد اجتماعی، عاطفی و مهارت های زندگی دانش آموزان است. عبور از آموزش تک بعدی و رفتن به سمت برنامه های تلفیقی و چندساحتی، فلسفه اصلی بسته های یادگیری جدید است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با اعلان اینکه کتاب های درسی تنها منبع یادگیری نیستند، اظهار داشت: در بسته تحولی جدید، کتاب درسی تنها یکی از منابع یادگیری شمرده می شود و در کنار آن، کارهای گروهی، محتوای دیجیتال و بسته های مهارتی، فرصت های یادگیری متنوعی را برای دانش آموزان فراهم می آورد. وی خطاب به معلمان و مدیران مدارس حاضر در این جلسه، اضافه کرد: در این راه تحولی، شما صرفا معلم یا مدیر عادی نیستید؛ بلکه معلم پژوهشگر، خلاق و یادگیرنده و مدیری هستید که باید بستر تغییر را فراهم کنید. اعتماد به خلاقیت و توانایی معلمان و نقش حمایتی مدیران کلید موفقیت این طرح است. عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: این تحول سریع و زودبازده نخواهد بود، اما در یک افق ده ساله می تواند به دگرگونی عمیق در آموزش وپرورش منجر شود و نسل آینده کشور را برای زیست مؤثر در دنیای پیچیده فردا آماده سازد.
حرف آخر اینکه وی با قدردانی از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، افزود: اینکه تغییرات در برنامه درسی به جای تصمیم گیری های ناگهانی، ابتدا در قالب آزمایشی اجرا می شود، گامی بسیار مهم و کم سابقه است که می تواند نتایج مثبت و ماندگاری برای نظام آموزشی داشته باشد. عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، گفت: این تحول سریع و زودبازده نخواهد بود، اما در یک افق ده ساله می تواند به دگرگونی عمیق در آموزش و پرورش منجر شود و نسل آینده کشور را برای زیست مؤثر در دنیای پیچیده فردا آماده سازد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید