جزییات اجرای آزمایشی برنامه درسی مدرسه ای

جزییات اجرای آزمایشی برنامه درسی مدرسه ای

به گزارش راستابلاگ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اجرای آزمایشی برنامه درسی مدرسه ای نقطه آغازی برای عبور از آموزش تک بعدی و حرکت به سمت یادگیری تلفیقی است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، رضوان حکیم زاده در نشست اجرای آزمایشی طرح «برنامه درسی مدرسه ای» حضور و این اقدام را تحولی پرارزش و کم سابقه در نظام آموزشی کشور توصیف کرد. وی با تقدیر از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اضافه کرد: این که تغییرات در برنامه درسی به جای تصمیم گیری های ناگهانی، ابتدا در چارچوب آزمایشی اجرا می شود، گامی بسیار مهم و کم سابقه است که می تواند نتایج مثبت و ماندگاری برای نظام آموزشی داشته باشد. حکیم زاده با اشاره به تغییرات بنیادین در دنیای یادگیری و نقش پررنگ تکنولوژی های جدید، اضافه کرد: امروز دانش آموزان بومیان عصر دیجیتال اند و دیگر نمی توان تنها با کتاب درسی پاسخگوی نیازهای آموزشی آنان بود. هوش مصنوعی و منابع دیجیتال نقش پررنگی در زندگی و یادگیری نسل جدید ایفا می کنند و مدارس ناگزیرند خویش را با این حقیقت هماهنگ سازند. وی عنوان کرد: مدرسه صرفا محل انتقال مفاهیم علمی نیست، بلکه محیطی برای تربیت، رشد اجتماعی، عاطفی و مهارت های زندگی دانش آموزان است. عبور از آموزش تک بعدی و رفتن به سمت برنامه های تلفیقی و چندساحتی، فلسفه اصلی بسته های یادگیری جدید است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با اعلان اینکه کتاب های درسی تنها منبع یادگیری نیستند، اظهار داشت: در بسته تحولی جدید، کتاب درسی تنها یکی از منابع یادگیری شمرده می شود و در کنار آن، کارهای گروهی، محتوای دیجیتال و بسته های مهارتی، فرصت های یادگیری متنوعی را برای دانش آموزان فراهم می آورد. وی خطاب به معلمان و مدیران مدارس حاضر در این جلسه، اضافه کرد: در این راه تحولی، شما صرفا معلم یا مدیر عادی نیستید؛ بلکه معلم پژوهشگر، خلاق و یادگیرنده و مدیری هستید که باید بستر تغییر را فراهم کنید. اعتماد به خلاقیت و توانایی معلمان و نقش حمایتی مدیران کلید موفقیت این طرح است. عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: این تحول سریع و زودبازده نخواهد بود، اما در یک افق ده ساله می تواند به دگرگونی عمیق در آموزش وپرورش منجر شود و نسل آینده کشور را برای زیست مؤثر در دنیای پیچیده فردا آماده سازد.
حرف آخر اینکه وی با قدردانی از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، افزود: اینکه تغییرات در برنامه درسی به جای تصمیم گیری های ناگهانی، ابتدا در قالب آزمایشی اجرا می شود، گامی بسیار مهم و کم سابقه است که می تواند نتایج مثبت و ماندگاری برای نظام آموزشی داشته باشد. عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، گفت: این تحول سریع و زودبازده نخواهد بود، اما در یک افق ده ساله می تواند به دگرگونی عمیق در آموزش و پرورش منجر شود و نسل آینده کشور را برای زیست مؤثر در دنیای پیچیده فردا آماده سازد.

1404/06/26
10:45:16
5.0 / 5
8
تگهای خبر: زندگی , سازمان , كتاب , مهارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها