كاظمی مطرح كرد؛

مدیران کم تجربه باعث ناکارآمدی آموزش و پرورش شدند

مدیران کم تجربه باعث ناکارآمدی آموزش و پرورش شدند

به گزارش راستابلاگ، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: به کارگیری مدیران کم تجربه و بی تجربه و فاقد صلاحیت های حرفه ای یکی از مهم ترین علل ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، علیرضا کاظمی در نشست با رؤسای مناطق شهر تهران، اضافه کرد: باید مدرسه توسط مدیر اداره شود و کسی نباید در امور جاری دخالت کند. به نقل از ایشان، به جای تغییر مدیران کم تجربه، کارهای دیگری چون برگزاری اردوهای آموزشی بگذاریم و مدیران را از چرخه مدیریت حذف نکنیم و به جای آن تجربه گردانی نماییم. وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: بنا داریم آموزش و پرورش را از سیاست زدگی دور نماییم و این کار را باید از مدرسه آغاز کرد. کاظمی با تکیه بر این که بیشترین شاخصهای صلاحیت مدیریتی باید در خصایل مدیریتی مدیران مدرسه باشد، اظهار داشت: نباید مدیران مدرسه را با سلایق شخصی تغییر داد. وی ضمن اشاره به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت، تصریح کرد: معلمان را باید خیلی عزیز دانست و تکریم کرد. وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که قرآن کریم هم برای اثربخشی شاخص هایی دارد، اظهار داشت: خداوند شاخصی گذاشته است که به هر میزانی که در کار اخلاص داشته باشید به همان میزان اثربخشی خواهد داشت و شاخص مقبولیت عمل هم همین شاخص هاست. کاظمی ضمن اشاره به این که در مجموعه وزارت آموزش و پرورش چالش های زیادی داریم، بیان نمود: وقتی مسائل آموزش و پرورش را بررسی می نماییم درمی یابیم که این مسائل هزاران جزئیات دارد؛ ازاین رو باید همت نماییم تا باهم افزایی به رفع آنها کمک نماییم. وی با طرح سوالی بر مبنای چرایی ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش، اظهار داشت: به کارگیری مدیران کم تجربه و بی تجربه و فاقد صلاحیت های حرفه ای یکی از مهم ترین علل آن است. تقریبا هیچ برنامه ای برای توانمندسازی این مدیران طراحی نشده است؛ البته باید گفت ثبات مدیریت هم وجود ندارد. وزیر آموزش و پرورش افزود: فرایندهای غیرکارشناسی و شتاب زده، ناکارآمدی در مأموریت، محصول و تربیت از دیگر عوامل ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت هستند. کاظمی علل دیگری برای ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار داشت: مشکل در طراحی، معماری نظام آموزشی و برنامه درسی درون مدرسه است. وی بیان نمود: علم روز دنیا مانند هوش مصنوعی، متاورس و ارزش افزوده در برنامه های درسی دیده نمی شود و باید در این حوزه اقدامی ملی انجام و برنامه های درسی را بروز رسانی کرد. وزیر آموزش و پرورش در مورد لزوم بروزرسانی برنامه های درسی، تصریح کرد: هیچ وزیری با هیچ بودجه و منابع انسانی و…، نمی تواند سند تحول بنیادین را پیاده سازی کند مگر آن که روی برنامه درسی مدارس کار کند. بر طبق این گزارش، در شروع جلسه علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گزارشی در رابطه با تدابیر اندیشیده شده در مورد بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید عرضه داد.

1403/06/13
10:39:16
5.0 / 5
278
تگهای خبر: محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳