رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

مسأله اصلی در حوزه حجاب و عفاف نقش آفرینی های دستگاههای تبلیغی است

مسأله اصلی در حوزه حجاب و عفاف نقش آفرینی های دستگاههای تبلیغی است

حجت الاسلام والمسلمین قمی ضمن اشاره به اینکه وضعیت عفاف و حجاب، مبحث مخفی نیست که لازم باشد درمورد آن جستجو نماییم تا ببینیم اوضاع چگونه است، اظهار داشت: مسأله اصلی، نقش آفرینی های دستگاههای تبلیغی در وضعیت عفاف و حجاب کشور است. درواقع این ادعای ما که می خواهیم تبلیغ مردمی باشد و مردم را برای ترویج عفاف و حجاب به میدان بیاوریم از مسیرهای متداول عبور نمی نماید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، اولین جلسه فصلی هم اندیشی و هم افزایی مدیران کل استانهای سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت کارگروه حجاب و عفاف در جهت عرضه طرح ها و برنامه های اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه ضمن اشاره به اینکه وضعیت عفاف و حجاب، مبحث مخفی نیست که لازم باشد درمورد آن جستجو نماییم تا ببینیم اوضاع چگونه است، اظهار داشت: مسأله اصلی، نقش آفرینی های دستگاههای تبلیغی در وضعیت عفاف و حجاب کشور است. درواقع این ادعای ما که می خواهیم تبلیغ مردمی باشد و مردم را برای ترویج عفاف و حجاب به میدان بیاوریم از مسیرهای متداول عبور نمی کند.
وی اظهار نمود: باید درمورد راهکارهای به میدان آوردن مردم تحقیق کرد و در فرایند اثرسنجی اثرات این زحمات را بسنجیم. باید ببینیم مردم چگونه در دعوت همدیگر به حجاب و سوق دهی جوانان به سمت حجاب به میدان آمده اند؟
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مسیری که برای ما مفروض است و نقطه هدف ما در این قضیه این است که چگونه می توانیم مردم را در ترویج حجاب، نشر خوبی ها و منع از زشتی ها فعال نماییم.
عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی هم مسأله عرضه ایده را عاملی اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب عنوان نمود و اظهار داشت: باید توان خویش را بر چند اتفاق اثرگذار متمرکز نماییم که در میدان حرکتی ایجاد نماید، همینطور باید در حوزه حجاب و عفاف به روش هایی که حل مسأله را درپی داشته باشد، فکر نماییم.
وی ادامه داد: عرضه طرح ها باید منسجم و ناظر بر ظرفیت های خود و حتی ظرفیت دیگر دستگاه ها باشد، ازاین رو اگر ما بخواهیم یک اتفاق فرهنگی مسأله محور را در جامعه حل نماییم، باید ابعادی برای آن در نظر گرفته شود که شامل بحث های آموزش، شبکه و حمایت و پوشش گفتمانی است و هر اتفاق مبارکی به جهت اینکه اثری داشته باشد باید این اضلاع را در خود جای داده باشد.
وی بیان نمود: مطالبه گری نسبت به وظایف فرهنگی و تبلیغی، یکی از وظایف ماست، ولی ما باید ناظر به ظرفیت ها، کار ایجابی نماییم. هم ظرفیت های خود و هم ظرفیت دستگاه هایی که در کارگروه ما هستند همچون وزارت ورزش و آموزش و پرورش ظرفیت های گوناگونی هستند که می توانند ما را به سمت انجام یک کار بزرگ مسأله محور پیش ببرند.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: ما در این فضا به این مورد رسیدیم که باید نوجوانان را مخاطب راهبردی و محوری خود قرار دهیم و با رویکرد دیگر مخاطب خویش را عرضه کنندگان خدمات و تولیدات محصولات عفاف و حجاب و مخاطب عام و مخاطب دلسوز مذهبی در نظر گرفتیم.
وی خاطرنشان کرد: برای این امر باید زیرساختهای در رابطه با نوجوانان را بکار بگیریم، آموزش و پرورش مهم ترین ظرفیت ارتباطی با نوجوان را دارد.
شایان ذکر است، این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی در استانها برگزار شد و هریک از مسؤلان در جهت ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب، طرح ها، پیشنهادات و راهکارهای خویش را عرضه کردند.



1401/03/09
21:29:47
5.0 / 5
572
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , سازمان , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها