غوغای کاکتوس در کتابفروشی ها

غوغای کاکتوس در کتابفروشی ها

به گزارش راستابلاگ رمان «غوغای کاکتوس» نوشته فائقه درویش منتشر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این کتاب که دومین رمان نویسنده اش است، در اسفندماه سالجاری توسط انتشارات البرز انتشار یافته.
نویسنده «غوغای کاکتوس» ضمن اشاره به اینکه این رمان داستانی چندلایه با درون مایه ای فلسفی، اجتماعی و روانشناسی است، اظهار داشت: مخاطب در این رمان با سمبل ها و نمادهایی مواجه می شود که او را به تفکر در مورد معانی نهفته در پس نمادها وا می دارد.
درویش اضافه کرد: مخاطب در این رمان با شخصیتی همراه می شود که مبتلا به اختلال حالات هیجانی و احساساتی است و علایم بیماری وسواس روحی در اندیشه ها و اعمالش وجود دارد، از همین رو بخش هایی از داستان وارد فضای سوررئال خواهد شد و این روایت بین مرز حقیقت و خیال در نوسان است. با عنایت به اینکه فضاسازی این داستان در محیط بیمارستان روانی شکل گرفته است، ضرورت ارتباط با بیماران روانی و آشنایی با محیط آسایشگاه سبب شد که من حدود دو ماه هر روز به این مرکز رجوع و با بیماران به شکل حضوری صحبت کنم.
وی همینطور بیان نمود: از همین رو خیلی از شخصیت های داستان از روی افراد حقیقی ساخته شده و خیلی از دیالوگ های کتاب حاصل گفت وگوی من با این بیماران است.
درویش در انتها با بیان اینکه این رمان به انعکاس بخشی از مشکلاتی که بشریت با آن دست به گریبان است در دو بخش فردی و اجتماعی می پردازد، اظهار نمود: امیدوارم این رمان بتواند به انسان ها در ریشه یابی زخم هایی که از درون، روح انسان را می تراشد، کمک نماید.
نخستین رمان فائقه درویش با عنوان «یک ربع مانده به آخر» توسط انتشارات پایتخت به چاپ رسیده بود.



1400/12/06
13:14:48
5.0 / 5
472
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲