کتاب راهکار ها و ترفندها برای کامپیوتر و گوشیهای هوشمند رونمایی گردید

کتاب راهکار ها و ترفندها برای کامپیوتر و گوشیهای هوشمند رونمایی گردید

به گزارش راستابلاگ مرکزی کتاب راهکار ها و ترفندها برای کامپیوتر و گوشیهای هوشمند به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی منتشر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، علی اصغر زارعی نویسنده این کتاب دو جلدی در مراسم رونمایی از کتاب که در شهرستان شازند برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ تصمیم به تدوین مطلبی در مورد شبکه های اجتماعی و مجازی برای پلیس فتا گرفتم که در این مقاله به مبحث فعالیت کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی، تلگرام، واتس اپ، فیس بوک، اینستاگرام و سروش و این که چند درصد افراد جامعه با چه رده سنی و با چه جنسیتی و با چه هدفی، در این گونه شبکه ها فعالیت می نمایند پرداخته شده است. در فصل سوم، به صدمه شناسی رفتارها و شخصیت کاربران در این گونه شبکه ها پرداخته شد.
وی ضمن اشاره به همکاری خود با خبرگزاری ها و نشریات مختلف استان در چارچوب نوشتن مطالب در حوزه های فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی و رمزارزها، اضافه کرد: ماهیت کتاب دو جلدی که امروز رونمایی گردید بیشتر بر مسائل جدید و روز دنیا تمرکز دارد. فقدان آگاهی عموم جامعه در این عرصه ها سبب صدمه های گاها جبران ناپذیری به افراد و اجتماع می شود و افراد سودجو از همین ضعف بهره برده و مبادرت به سو استفاده از راه فیشینگ یا هک یا خالی کردن حساب های بانکی می کنند.
زارعی اظهار داشت: در بخشی از کتاب به فرهنگ حاکم در حوزه دیجیتال و ضرورت آشنایی با آن پرداخته شده است. عدم آگاهی از این فرهنگ سبب کاهش ارتباط موثر بین افراد و به خصوص والدین و فرزندان شده و همین مساله سبب تنها ماندن کودکان و فرزندان در این عرصه و افزایش صدمه پذیری آنها خواهد شد.
وی اظهار نمود: برای بالا بردن سطح اطلاعات عمومی جامعه در حوزه دیجیتالی ضروریست به طرق مختلف، مطالعات موثر در این خصوص افزایش یابد. در بررسی میزان سرانه مطالعه جهانی، در گروههای سنی با جنسیت و تحصیلات متفاوت در آخرین آمارگیری انجام شده، در سال ۲۰۲۰ کشورهای هندوستان، تایلند، چین، فلیپین، مصر، چک، سوئد، فرانسه، مجارستان و عربستان سعودی به واسطه ساعات مطالعه مردمشان در فهرست کتابخوان ترین کشورها قرار گرفتند.
زارعی اضافه کرد: مردم هندوستان به صورت متوسط ۱۰ ساعت و ۴۲ دقیقه در هفته مطالعه دارند و سایر کشورها به همین نسبت از کشور ما ایران در مبحث مطالعه پیشی گرفته اند. طی سالهای اخیر اعداد و ارقام متفاوتی از جانب نهادهای مربوطه مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورایعالی انقلاب و کتاب خانه ملی، در مورد میزان مطالعه در ایران عرضه شده است، این آمار ضد و نقیض سرانه مطالعه هر ایرانی را، بین ۲ تا ۷۰ دقیقه در روز عنوان کرده است.
وی اظهار داشت: از عوامل تأثیرگذار بر عدم آگاهی و پایین بودن سرانه مطالعه، میتوان به شاخصهای غلط در سیستم ورودی دانشگاه‌ ا و برگزاری آزمون سراسری که وضعیت پیچیده و عجیبی را از همان اوایل دوره بلوغ فکری، برای افراد مختلف جامعه ایجاد می کند، اشاره نمود. یکی دیگر از علل کم توجهی به امر کتابخوانی در سالهای اخیر در کشورمان، را میتوان به خاطر وضعیت بد معیشتی در اکثریت اقشار جامعه و همچنین برداشته شدن یارانه کاغذ و افزایش ۹۸ درصدی قیمت کتاب در سه سال گذشته و از همه مهمتر، سیاست گذاری های آموزش، و توجه قبل از اندازه به مطالعات درسی و چاپ مختلف کتاب های کمک آموزشی مرتبط دانست.
وی اظهار داشت: جاری ساختن فرهنگ مطالعه از دوران ابتدایی سبب ایجاد فرهنگ مطالعه در کل کشور می شود.
گفتنی است، زارعی مدرس دانشگاه آزاد و پژوهشگر دانش نامه های علمی در پایگاه جهان اسلام، عضو انجمن ناشران استان مرکزی و عضو مجموعه اهل قلم است.




منبع:

1400/12/01
12:49:51
5.0 / 5
921
تگهای خبر: آزمون سراسری , اینترنت , تلگرام , دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲