گلایه های مدیركل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان:

تنها دانشگاه علوم قرآنی جنوب در معرض تعطیلی است

تنها دانشگاه علوم قرآنی جنوب در معرض تعطیلی است

راستابلاگ: مدیركل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اظهار داشت: تنها دانشكده علوم قرآنی منطقه جنوب كشور به دلیل عدم حمایت مالی در حال تعطیلی است، استاندار جدید هرمزگان و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس پای كار آمدند تا بتوانیم كاری نماییم كه این دانشكده تعطیل نشود، اما این امر میسر نمی گردد مگر مطالبه عمومی در این راستا صورت گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین گرایلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: چندین دانشكده تخصصی علوم قرآنی به علت عدم حمایت مالی استان ها در حال تعطیلی است، همچون یكی از همان دانشكده ها؛ دانشكده علوم قرآنی منطقه جنوب كشور در بندرعباس است.
مدیركل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، با اشاره به اینكه طبق توافقاتی كه دانشكده از قبل داشته باید بتوانند اعتبار بیاورند و ساخت وساز شود، اضافه كرد: با مشقات فراوان یك ساختمان در اختیار دانشكده قرار گرفت و فعالیت خویش را آغاز كرد، متأسفانه با عنایت به اینكه بخش اعظم هزینه ها را دانشكده خود بر عهده گرفت همچون هزینه خوابگاه و تغذیه دانشجویان، هم اكنون بدهكار است.
حجت الاسلام گرایلی اضافه كرد: خیرین استان هم كمك كرده اند، اما متأسفانه با این حال مبحث این دانشكده كه باید رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد و خودی نشان دهد و سبب بركات استان شود، این مطلب را به خود ندید.
وی اظهار نمود: باید تلاش شود تنها دانشكده تخصصی علوم قرآنی در هرمزگان كه می تواند منشأ خیر و بركت در استان شود و جوانان ما را با مفاهیم ارزشمند و آموزه های زندگی ساز قرآن آگاه سازد، تعطیل نشود.
این مقام مسئول افزود: با عنایت به اینكه هرمزگان یك استان تركیبی از لحاظ شیعه و سنی است، اما وجه مشترك ما قرآن كریم بوده، قبله ما یكی است و پیرو یك پیامبر هستیم بنابراین باید وجه های مشترك را نگهداری نماییم و در نتیجه هدف ما باید گسترش قرآن در جامعه باشد.
ایشان در ادامه ابراز كرد: با عنایت به وضعیت اقتصادی مردم منطقه امیدواریم كه مسئولین پای كار بیایند تا بتوانیم از تعطیلی ارزشمندترین و تنها دانشكده قرآنی در منطقه خلیج فارس كه در استان هرمزگان است جلوگیری نماییم.
مدیركل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان كرد: با تو جه به وضعیت كنونی كه دشمن اعتقادات جوانان ما و دین ما را هدف گرفته باید مسئولان همگی به صورت جهادی و خودجوش پای كار بیایند، چونكه دشمن در دشمنی خود راسخ بوده و ساعتی از كار ننشسته است.
حجت الاسلام گرایلی اظهار نمود: متأسفانه ما اعتقادی به دشمنی دشمن نداشته و باور نداریم دشمن با تمام قدرت به صورت شبانه روز در اتاق های فكر خود به فكر طرح برنامه جدید است.
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: اگر مردم و مسئولان به این باور برسند كه اتفاقی افتاده و شماتت های دشمن را بشناسند، مانند هشت سال دفاع مقدس مردم به صحنه می آمدند و آن گونه جان فشانی می كردند.
وی در خاطرنشان كرد: رسانه ها سهم زیادی در تأثیرگذاری بر جامعه دارند و استفاده كردن از این ابزار برای آگاهی رسانی به مردم وظیفه آن هاست، در این خصوص مقام معظم رهبری هم فرمودند: ما رتبه اول در دنیا را در استفاده نكردن از امكانات داریم و یكی از آن ها قرآن است.
وی در انتها اظهار داشت: از تمام مسئولان و مردم می خواهم كه پای كار بیایند و از تمام امكانات استفاده كنند و نگذارند تنها دانشكده قرآنی در هرمزگان تعطیل شود.




1397/07/19
14:09:11
0.0 / 5
4828
تگهای خبر: دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱