کتابگردی وزیر ارشاد چگونه گذشت؟

کتابگردی وزیر ارشاد چگونه گذشت؟

به گزارش راستابلاگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از کتاب فروشی های شهر تهران که همزمان با سومین روز از «هفته کتاب» صورت گرفت، اظهار داشت: سال جاری نهضت کتاب خوانی در سرتاسر کشور در چارچوب یک دستور کار ویژه بعنوان محور اصلی برنامه های «هفته کتاب» قرار گرفته است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ستاد خبری بیست ونهمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران، محمدمهدی اسماعیلی در این بازدید که در چارچوب طرح «کتابگردی» به مناسبت «هفته کتاب» صورت گرفت، اظهار داشت: نهضت کتابخوانی بعنوان یک سرفصل اصلی و جدی و با نگاهی گسترده و با همکاری جامع ملی می تواند سبب افزایش سرانه کتابخوانی در سرتاسر کشور شود.
او اضافه کرد: نهضت کتابخوانی و فرهنگ سازی در این خصوص فقط کار یک نهاد سیاست گذار و تصمیم گیر نیست و برای این امر مهم همه بخش ها ازجمله مجموعه های رسانه ای و نهادهای مورد اعتماد مردم، باید فعال شوند و کمک کنند.
اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: ما هم اکنون ۲۶ هزار کانون فرهنگی در مساجد داریم و بیشتر از ۱۰ هزار کانون دارای کتابخانه هستند که ظرفیت های همه این مجموعه ها باید در کنار هم قرار بگیرد و بتوانیم با یک هم افزایی، عرضه و رواج کتاب خوانی را به صورت مستمر افزایش دهیم.
رئیس شورای هنر برنامه «کتابگردی» را تجلیل از اهالی فرهنگ در حوزه نشر و چاپ کتاب دانست تا از نزدیک و دیدار رودررو، با مشکلات و موضوعات اهالی نشر آشنا شود. مهم ترین عنصری که امروزه ناشران را با تمامی موانع موجود کماکان علاقمند به ادامه این فعالیت نموده است، عشق و علاقه شان به فرهنگ ایرانی است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم زمینه های بیشتری برای پشتیبانی از ناشران و کتاب فروشان ایجاد نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مساله کمبود کاغذ هم بیان نمود: مبحث تهیه کاغذ نشر بعنوان کارگروه ویژه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال پیگیری است و بر همین مبنا امروز هم برای رفع کمبودهای موجود این مساله را از رئیس جمهور محترم و معاون اول رئیس جمهور پیگیری کردم.
او اضافه کرد: در مورد رفع کمبودهای موجود در حوزه کاغذ اقدامات عاجل در حال انجام می باشد. البته در حوزه کتاب وضعیت بهتری داریم و توانستیم با همکاری قوه قضاییه، نزدیک دوهزار تن کاغذهای موجود را وارد بازار نماییم که این امر می تواند نیاز بخشی از بازار را تأمین کند. الان مشکل کمبود کاغذ بیشتر در حوزه نشریات و روزنامه ها وجود دارد که امیدواریم این مساله در چند روز آینده مرتفع شود. علاوه بر این، برای حل مساله کاغذ، اقدامات بلندمدت هم در دستور کار قرار گرفته که از آن جمله میتوان به تشکیل کارگروه مشترکی با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت اشاره نمود. می خواهیم ظرفیت های موجود برای تولید کاغذ را احیا و در کنار آن ظرفیت های جدید را هم ایجاد نماییم تا بتوانیم در یک بازه زمانی یک و نیم تا دو سال بیشتر نیاز نشر کشور را در داخل تأمین نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتها ضمن اشاره به اجرای طرح «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» در «هفته کتاب» اظهار داشت: همه ایرانی ها با شماره ملی خود می توانند از کتاب فروشی های طرح «پاییزه»، ۳۰۰ هزار تومان خرید کنند و ۲۰ درصد تخفیف بگیرند.
بر طبق این خبر، یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر بیست ونهمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این بازدید همراهی می کردند.
همینطور در حاشیه این بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیداری با غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در یکی از کتاب فروشی ها داشت.
بیست ونهمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران از بیست وچهار آبان ماه شروع شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سرتاسر کشور ادامه خواهد داشت.




منبع:

1400/08/26
23:21:39
5.0 / 5
1006
تگهای خبر: روزنامه , فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵