رونمایی از سریع ترین و سبک ترین ابرخودروی برقی هند

رونمایی از سریع ترین و سبک ترین ابرخودروی برقی هند

به گزارش راستابلاگ یک استارتاپ هندی تصاویری از سریع ترین و سبک ترین ابرخودروی الکتریکی که تابحال در این کشور ساخته شده است، رونمایی نمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، یک استارتاپ هندی مستقر در بمبئی به نام "وزیرانی اتوموتیو"(Vazirani Automotive) تصاویری از ابرخودروی برقی خود به نام "اکونک"(Ekonk) را که بعنوان سریع ترین و سبک ترین خودروی الکتریکی هند طراحی شده است، منتشر نموده است. این خودرو که به نظر می آید از دل فیلمها بیرون آمده است، با یک سیستم خنک کننده خاص طراحی شده است تا آنرا تا حد امکان سبک و سریع نگه دارد.
اگرچه "اکونک" هنوز در مرحله نمونه اولیه است، اما تیم خودروسازی "وزیرانی" می گوید که می خواهد این ابرخودرو را بعنوان سریع ترین خودروی ساخته شده در هند و سبک ترین خودروی الکتریکی جهان توسعه دهد.


تیم خودروسازی "وزیرانی" می گوید، این ابرخودرو تنها ۷۳۸ کیلوگرم وزن خواهد داشت و به حداکثر سرعت ۳۰۸ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
سیستم خنک کننده هوایی چشم گیر "اکونک" از فناوری انحصاری این شرکت به نام "دیکو"(DiCo) استفاده می نماید که گفته می شود از روشی مشابه با بعضی از حیوانات درحال پرواز و سر خوردن در هوا برای خنک کردن خود استفاده می نماید. این فناوری، "اکونک" را از اغلب خودرو های الکتریکی مدرن که از سیستم خنک کننده مایع برای خنک کردن بسته باتری های خود استفاده می نمایند، متمایز می کند.
تیم "وزیرانی" از سیستم "DiCo" و همینطور بدنه ای از فیبر کربن برای کاهش وزن این ابرخودرو بهره برده است. سازندگان آن ادعا می کنند که "اکونک" دارای یک پیشرانه الکتریکی است که ۷۲۲ اسب بخار قدرت تولید می کند و به آن اجازه می دهد از سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۲.۵۴ ثانیه بپیماید.


"چانکی وزیرانی" بنیان گذار استارتاپ "وزیرانی" که کارمند سابق شرکت خودروسازی "رولز رویس" و "جگوار لندرور" است، در یک ویدیوی تبلیغاتی که در کنار تصاویر "اکونک" انتشار یافته است، توضیح می دهد: "اکونک" برای ما به معنای یک شروع واقعی است، جایی که برای نخستین بار طراحی و نوآوری با هم ترکیب می شوند. این نخستین وسیله نقلیه ما است که به دنیای واقعی پا گذاشته است.
گفتنی است که واژه "اکونک" در متون مقدس هندی، نشان دهنده "طلیعه نور الهی" یا به عبارتی همان "مه بانگ" است.
او همینطور سیستم خنک کننده این ابرخودرو را این گونه توصیف می کند: ما به صورت عمیق نحوه تنظیم دمای بدن انسان ها و حیوانات را مطالعه کردیم تا یک فناوری را ایجاد نماییم که در نوع خود نخستین باشد. "اکونک" نخستین خودرویی است که نفس می کشد.


"وزیرانی" در وبسایت خود آورده است که "اکونک" در پیست سرعت "ناتراکس" در هند آزمایش شده است، باآنکه این شرکت هیچ اطلاعاتی در مورد این که آیا این خودرو در نهایت به تولید خواهد رسید یا نه منتشر نکرده است.
این شرکت همینطور نخستین ابرخودروی الکتریکی هند را به نام "شول"(Shul) در سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است. باآنکه "اکونک" امکان دارد هیچگاه به تولید نرسد و در همین مرحله نمونه اولیه بماند، اما حداقل در ساخت و توسعه خودرو های دیگر این شرکت کمک کننده خواهد بود.



1400/08/05
17:45:29
5.0 / 5
1078
تگهای خبر: رونمایی , سایت , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳