سلطه كتاب اولی ها در جایزه دیلان توماس

سلطه كتاب اولی ها در جایزه دیلان توماس

راستابلاگ: لیست نامزدهای نهایی جایزه ادبی «دیلان توماس» درحالی انتشار یافته که نویسندگان کتاب اولی اکثریت این لیست را دربرگرفته اند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، هیات داوران جایزه ۲۰هزار پوندی «دیلان توماس» که به بهترین اثر انگلیسی زبان یک نویسنده ۳۹ ساله یا جوان تر اهدا می شود امسال چهار نویسنده کتاب اولی را در میان نامزدهای نهایی این جایزه ادبی قرار داد.
بدین سان «رای کرتیس» نویسنده آمریکایی برای کتاب «کینگدم تاید»، «دیما الزیات» نویسنده متولد سوریه برای اولین کتابش یعنی مجموعه داستان «تمساح و چند داستان دیگر» در کنار کتاب «درخشیدن» نوشته «ریون لیلانی» و «ونسای سیاه من» نوشته «کیت الیزابت راسل» نامزدهای کتاب اولی این جایزه را می سازند.
«اکواک امزی» دیگر نویسنده ای بود که برای کتاب «مرگ ویوک اوجی» در کنار «کارترین لیسی» با کتاب «نیمکت» برای کسب این جایزه ادبی بعنوان نامزد نهایی معرفی گردید.
جایزه «دیلن توماس» توسط دانشگاه‌ سوانسی» به یاد شاعر ولزی بنیان گذاری شده است. برنده نهایی این جایزه در ۱۳ «می» اعلام خواهد شد.
«توماس» که در سن ۳۹ سالگی درگذشت بیشتر کارهایش را از ۲۰ تا ۳۰ سالگی به نگارش درآورد. از برندگان پیشین این جایزه می توان به «مکس پورتر»، «جاشوا فریس» و «مگی شیپستد» اشاره نمود.




منبع:

1400/01/06
13:14:56
5.0 / 5
1115
تگهای خبر: دانشگاه‌ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲