جامعه شناسی اعتیاد  منتشر شد

جامعه شناسی اعتیاد  منتشر شد

به گزارش راستابلاگ «جامعه شناسی اعتیاد؛ از افیون تا کریستال» نوشته سعید مدنی قهفرخی منتشر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این کتاب در ۵۵۲ صفحه و با قیمت ۹۵ هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه راهی بازار شده است.
در معرفی این کتاب آمده است: مساله مهمی که ذهن خیلی از پژوهشگران و مجریان فعال در زمینه سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد را به خود مشغول کرده این است که آیا تکرار چرخه معیوب اعتیاد و ناکامی های مکرر در تلاشهای صورت گرفته برای حل معضل سوء مصرف مواد مخدر را باید بعنوان امری مسلم ناشی از شرایط ژئوپلیتیک و دیگر علل خارج از اراده مدیریت اعتیاد دانست یا حاصل نقاط ضعف و ناکارآمدی این مدیریت قلمداد کرد. بدون تحلیل ساختار جامعه ایران و پویش تاریخی آن، خصوصیت های فرهنگ ایرانی، تحلیل هویت ایرانی – اسلامی، موضع دین و فرق دینی به اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر، ساخت قدرت و نقش آن در تجارت مواد مخدر، خرده فرهنگ های ایرانی، موقعیت ژئوپلیتیک ایران در منطقه، خصوصیت های شخصیتی و روح ایرانی نمی توان پدیده اجتماعی پایداری مثل اعتیاد را که حضور آن از کوچه و خیابان تا کنج خانه ها و اندرونی، قرن هاست گزارش شده شناخت و درباره علل ماندگاری آن قضاوت کرد.

کتاب حاضر تلاشی است در این حوزه که در شش فصل عرضه شده است. در فصل اول، مروری بر تجارب مدیریت اعتیاد از گذشته تا سال ۱۳۸۰ شده و سپس مفاهیم مهم و اصلی تعریف شده اند. در فصل دوم تجارب مدیریت اعتیاد در سطح جهانی بررسی شده است. در این فصل سعی شده تا حتی الامکان تصویری جامع از وضعیت جهانی اعتیاد عرضه شود. فصل سوم کتاب، گزارش جامعی است از وضعیت اعتیاد و سوء مصرف مواد در فاصله سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵. در فصل چهارم سازمان، سیاست ها و برنامه های مدیریت کاهش تقاضا بررسی و تحلیل شده اند. در فصل پنجم سعی شده تا ارزیابی کیفی از برنامه های مبارزه با اعتیاد در حوزه های پیشگیری، درمان، کاهش زیان و مشارکت سازمان های مردم نهاد عرضه شود. و بالاخره در فصل ششم سیاست های اجتماعی در زمینه اعتیاد در ایران بررسی شده اند، تا از خلال آن بتوانیم به نقد رادیکال وضعیت کنونی بپردازیم و ریشه های وضع موجود را واکاوی نماییم.




1399/12/14
13:02:29
0.0 / 5
1341
تگهای خبر: سازمان , فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵