توضیحات رئیس پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی درباره بندی از لایحه بودجه ۹۸ كه باید حذف شود

توضیحات رئیس پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی درباره بندی از لایحه بودجه ۹۸ كه باید حذف شود

به گزارش راستابلاگ رئیس پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی با اشاره به بند ج تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ كه دولت را مكلف كرده تا تعداد مراكز پژوهشی دستگاه های اجرایی را با استفاده از واگذاری آنها به بخش غیردولتی، انحلال و یا ادغام، به یك واحد پژوهشی و تحقیقاتی تقلیل دهد،  گفت: ادعای طراحان چنین مصوباتی این است كه موسسات پژوهشی دستگاه ها صرفا كار مقاله ای و كتابخانه ای می كنند. این در شرایطی است كه طرح ها و دستاوردهای تحقیقاتی این مراكز اثربخش بوده اند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر نیراعظم خوش خلق سیما در جمع اعضای هیات علمی و محققان بخش بیوتكنولوژی میكروبی پژوهشگاه بیوتكنولوژی، با اشاره به بند ج تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ كه دولت را مكلف كرده، تعداد مراكز پژوهشی دستگاه های اجرایی را با استفاده از واگذاری آنها به بخش غیر دولتی، انحلال و یا ادغام، به یك واحد پژوهشی و تحقیقاتی تقلیل دهد، اظهار داشت: ادعای طراحان چنین مصوباتی این است كه موسسات پژوهشی دستگاه ها صرفا كار مقاله ای و كتابخانه ای می كنند. البته نقص از خود ماست كه اثربخشی طرح ها و دستاوردهای تحقیقاتی خویش را و این كه چه قدر كارآفرینی كرده و در تولید ناخالص ملی و توسعه كشور اثرگذار بوده اند را محاسبه و اعلام نكرده ایم.

خوش خلق سیما در عین حال اشاره كرد: با پیگیری های انجام شده در چند كمیسیون مجلس، این كمیسیون ها مخالفت خویش را با این بند لایحه بودجه اعلام نموده اند و امید می رود با مخالفت كمیسیون تلفیق این بند از لایحه بودجه ۹۸ حذف شود.
وی در ادامه با تاكید بر اهمیت حیاتی بخش كشاورزی در تامین امنیت غذایی كشور، اظهار داشت: رفع مشكلات بخش كشاورزی با تحقیقات كاربردی و هدفمند زیربنای پیروزی ما در جنگ اقتصادی كنونی است.
خوش خلق سیما اشاره كرد: ملت ما همچنان كه در سایه همدلی و وحدت با سرافرازی دفاع مقدس هشت ساله را پشت سرگذاشت، در جنگ اقتصادی هم با صبوری و اتحاد و همراهی آحاد مردم پیروز خواهد شد.

وی اشاره كرد: برای فائق آمدن بر مشكلات، همه پژوهشگران باید با تمام اندیشه و توان خود پا به میدان بگذارند و با طرح های حركت ساز و جریان ساز بر موانع و مشكلات فائق آیند.

خوش خلق سیما در ادامه با اشاره به تجربیات و راهكارهای دور زدن تحریم ها در تامین مواد و ملزومات اولیه تحقیقاتی، اظهار داشت: در شرایط فعلی نه می خواهیم و نه می توانیم تجهیزات آزمایشگاهی خارجی تهیه نماییم و باید تلاش نماییم با خرید تجهیزات داخلی از تولیدكنندگان و صنعتگران ایرانی هم حمایت نماییم. در این ارتباط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم تخفیفات خوبی را برای خرید تجهیزات ساخت ایران در اختیار پژوهشگاه گذاشته و تجربه چند قلم تجهیزات خریداری شده قبلی هم به ما ثابت كرده كه كارایی تجهیزات داخلی همانند تجهیزات خارجی است.

دكتر مریم هاشمی، مدیر بخش بیوتكنولوژی میكروبی پژوهشگاه بیوتكنولوژی هم در سخنانی با تاكید بر این كه پروژه های بخش به خوبی در حال پیشرفت است و علیرغم محدودیتهای موجود مشكلی در تامین مواد آزمایشگاهی مورد نیاز تولید نشده است، اظهار نمود: با وجود مشكلات موجود در زمینه نوسازی تجهیزات كوشیده ایم خللی در پروژه ها تولید نشود و خوشبختانه برای اغلب پروژه ها قبل از اتمام همكاری بخش خصوصی را جلب كرده ایم.

وی اظهار داشت: یكی از نقاط قوت این بخش مشاركت فعال همكاران در انجمن های علمی و كارگروه های ستادهای مرتبط و حضور در كنفرانس ها و همایش های علمی است كه هم به معرفی توانمندی های پژوهشگاه كمك می نماید و هم در جذب پروژه های تحقیقاتی موثر است.
در ادامه این نشست تعدادی از اعضای هیات علمی و كارشناسان و محققان بخش بیوتكنولوژی میكروبی پژوهشگاه بیوتكنولوژی به معرفی فعالیت ها و بیان دیدگاه ها و مسائل خود در موضوعات مختلف پرداختند.

دكتر میثم طباطبایی، عضو هیات علمی بخش بیوتكنولوژی میكروبی پژوهشگاه بیوتكنولوژی در تبیین دستاوردهای پژوهشی اخیر خود از انتشار دومین مقاله اش در مجله علمی لنست، اجرایی كردن پروژه ملی بیودیزل تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شركت واحد اتوبوسرانی تهران و در عین حال كوشش برای تولید محصول اطلاع داد.

دكتر خوش خلق سیما هم در ادامه این نشست با تقدیر از تلاش محققان بخش بیوتكنولوژی میكروبی پژوهشگاه بیوتكنولوژی اظهار نمود: پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی مفتخر است كه زاده انقلاب است و خویش را متعهد به عمل انقلابی می داند.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی، او در آخر با اشاره به در پیش بودن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی بر برگزاری هر چه باشكوهتر مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح كرد.



1397/11/04
13:40:26
5.0 / 5
4248
تگهای خبر: شركت , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱