برای تحویل غذا در دانشگاه جرج میسون

ربات ها جای پیك های موتوری را گرفتند!بعلاوهتصاویر

ربات ها جای پیك های موتوری را گرفتند!بعلاوهتصاویر

به گزارش راستابلاگ یك شركت آمریكایی می خواهد بزرگترین طرح ارسال غذا برای دانشجویان را با كمك ربات های خودران آغاز كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، دانشجویان "دانشگاه جرج میسون"(GMU) آمریكا بزودی می توانند از سرویس رباتیك ارسال غذا استفاده كنند. شركت "استارشیپ تكنولوژی"(Starship Technologies)، بزرگترین ناوگان حمل و نقل غذا را با استفاده از ربات های شش چرخ عرضه داده است. این وسایل نقلیه بدون سرنشین، كار ارسال غذا را از محوطه دانشگاه جرج میسون آغاز خواهند كرد.


استارشیپ تكنولوژی، تابحال سرویس های خودران ارسال غذا را در پروژه های آزمایشی بسیاری در سراسر جهان به كار گرفته كه آخرین مورد آن، در محوطه یك شركت واقع در كالیفرنیا بود. این سرویس، با كمك یك اپلیكیشن تلفن همراه كار می كند. كاربران می توانند با كمك اپلیكیشن، غذای مورد نظر خویش را از رستوران های طرف قرارداد استارشیپ تكنولوژی سفارش دهند و محل ملاقات را هم مشخص كنند.


این ربات ها، به دوربین های ۳۶۰ درجه و سنسورهای مافوق صدا مجهز هستند تا بتوانند به صورت خودكار به مقصد سفر كنند. هنگامی كه ربات به مقصد تعیین شده می رسد، هشداری به تلفن همراه كاربر ارسال می شود تا از رسیدن آن با خبر شود.


به قول استارشیپ تكنولوژیز، ربات ها هم اكنون می توانند بیشتر از ۲۴۰ هزار كیلومتر را طی كنند و بیشتر از ۲۵ هزار محموله را به مقصد برسانند. مقرر است در طرح ارسال غذا به دانشگاه جرج میسون، از ۲۵ ربات استفاده گردد كه هر یك، ۱۱.۳ كیلوگرم بار را حمل می كنند و در ۱۵ دقیقه یا كمتر آنرا به مقصد می رسانند. هزینه ارسال غذا برای دانشجویان، تنها دو دلار خواهد بود.


"جنا دیتون"(Jenna Dayton)، از دانشجویان دانشگاه جرج میسون اظهار داشت: امكان دریافت غذا در چند دقیقه، كار جالب و سرگرم كننده ای است. خطوط حركت ربات ها از میان كلاس ها می گذرد؛ در نتیجه حتی هنگامی كه پشت میز كتابخانه هستید، می توانید سفارش خویش را دریافت كنید. این كار نه تنها كمك بزرگی برای دانشجویان است بلكه امكان ملاقات با یك ربات را هم برای آنها فراهم می آورد.



1397/11/03
14:11:12
5.0 / 5
5172
تگهای خبر: بدون سرنشین , دانشگاه‌ , شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴